Adwords introduce extensia Callout, pentru setarea reclamelor.

La nivel de Online Marketing toamna această vine cu foarte multe noutăţi. Unele le-am anunţat în zilele trecute, altele urmează să fie anunţate.

Una dintre aceste noutăţi este extensia Callout, pentru reclame în Adwords.

Cei familiarizaţi cu Adwords ştiu că extensiile pentru reclame sunt un atu destul de important pentru a surclasa concurenţa. Folosirea fiecărei extensii disponibile este, prin definiţie, obligatorie.

Ce aduce nou Callout?

Posibilitatea de a avea mai mult text în reclamele afişate în SERP (altfel zis, în GSN). Însă textul adiţional respectă regula de bază a unei extensii, apare doar atunci când algoritmii Google Adwords consideră că este relevant pentru utilizator. Iar relevanţa derivă, în primul rând, din interesul utilizatorului, demonstrat, vis-a-vis de un anume topic (istoricul sau de navigare pe web).

Sigur, părerile sunt împărţite în ceea ce priveşte extensiile reclamelor Adwords şi modul cum Google (aparent cu de la sine putere) decide când sunt afişate datele acestora pe monitorul vizitatorului/clientului. Din punctul meu de vedere, Google încearcă să păstreze şi un anumit procent de neutralitate, undeva, în relaţia Marketer – Adwords – Client.

Extensia Callout seamănă destul de mult cu o altă extensie a Adwords, si anume Sitelinks, prin acelaşi mod, scurt şi la obiect, prin care marketerul trebuie să prezinte ce are mai bun de oferit. Diferenţa dintre cele două este că, evident, Callout e click-abil la nivel de reclamă (fiind text simplu), nu la nivel de link.

Aşa arată, aplicată, extensia Callout:

Adwords-Call-outs

Se observă, destul de evident, că extensia îl “forţează” pe marketer să sublinieze clar ceea ce are de oferit, la nivel de customer-experience. Folosită cum trebuie şi respectând deopotrivă bunele practici din domeniu, precum şi indicaţiile Google Adwords, extensia Callout se poate dovedi un atu în plus pentru cei ce lucrează prin SEM (Search Engine Marketing).

Am menţionat “bune practici” pentru că, din câte se pare, foarte mulţi specialişti din domeniul SEM nu înţeleg faptul că ei lucrează direct cu oameni care sunt gata să cumpere produse/servicii (ready-to-buy) şi ratează conversii (mă refer aici la macro-conversii, adică vânzări) doar pentru că nu ştiu sau nu vor să lucreze cu automatizări simple.

*mai multe info

Lasă un răspuns