Există o tendinţa generală, de vreo 2 ani şi un pic, de a simplifica foarte mult site-urile web, în special cele de ecommerce sau pe cele de prezentare. Iar discuţiile pe tema asta se pierd mereu în argumente, fără o concluzie certă.
Trecând peste avantajele de ordin tehnic, ale unui site cu un design minimalist, întrebarea care macină mintea oricărui specialist de marketing online este dacă un astfel de design este potrivit sau nu pentru site-ul său (al companiei pentru care lucrează).
Răspunsul nu este unul tocmai greu, însă este greu de aplicat. Totul depinde de segmentul de piaţă al business-ului respectiv, de oamenii aflaţi în target şi de modul cum aceştia folosesc respectivul site. Părerea specialistului de marketing online depinde într-o mică măsură în alegerea designului unui site, asta pentru că trebuie să respecte modul cum clienţii folosesc site-ul. Iar dacă acei clienţi găsesc un site cu un design minimalist drept unul fad, fără o clară identite vizuală, atunci strategia de implementare a unui astfel de design este una sortită eşecului.
Se recomandă, de fiecare dată, testarea, implementarea graduală a designului şi în funcţie de cum sunt percepute schimbările, să se decidă în consecinţă.
Designul minimalist s-a dovedit a nu fi o opţiune bună pentru site-uri în care gama de produse este una ce abundă în variaţii şi modele. Asta pentru că îngreunează procesul de conversie, pe de-o parte, dar şi calea spre produsul dorit, pe de altă parte. Totodată, designul minimalist nu trebuie să devină o strategie de marketing în sine, în sensul că nu trebuie să blocheze alte unelte/automatisme aplicate on-site pentru a ajuta conversia pe site.
Primul pas pentru a descoperi dacă designul minimalist poate fi o soluţie viabilă pentru un site este analizarea traficului mobil pe acel site. Testele trebuie să conţină pagini special create pentru a oferi vizitatorilor, ce le accesează de pe smartphone ori tabletă, o navigare cât mai uşoară şi predictibilă. Adiţional se poate folosi şi o ofertă de reduceri ori de alt fel pentru produsele listate în respectivele pagini. În funcţie de modul cum utilizatorii ating targetul fixat, se poate descoperi dacă designul minimalist poate fi o soluţie viabilă sau nu.
Concluzia este, deci, că designul minimalist nu trebuie să devină o regulă de bază. Sunt foarte mulţi factori ce trebuie testaţi şi analizaţi înainte de a alege un astfel de design. Începând de la identitatea vizuală şi terminând cu automatismele de marketing, toate pot fi afectate negativ dacă un astfel de design este aplicat trecând peste teste şi răspunsurile utilizatorilor.