Imaginea publică pare a fi ultima grijă pe care o au, o foarte mare parte din firmele din România. Iar asta datorită oamenilor de marketing cu care lucrează.
Altfel zis, nu înţeleg ce logică poate avea o strategie de marketing ce se bazează pe un spirit comunicativ glumeţ, în condtiile în care produsele şi serviciile promovate vizează direct sănătatea oamenilor, implicit a clienţilor.
Una din regulile de bază, poate chiar numărul 1 în marketing, este ca produsul ori serviciul promovat să ofere soluţii la nevoile clienţilor sau măcar la una din aceste nevoi.
Din păcate, deşi există suficient de mulţi cei care cu mândrie se auto-denumesc strategi în marketing, în România nu s-a înţeles exact ce înseamnă strategie de marketing. Mai mult de atât, asist uluit la multe, din ce în ce mai multe, discuţii despre marketing care descriu marketingul doar ca un departament de vânzări şi nimic mai mult.
Ceea ce este complet trist. Şi nu-i de mirare, în aceste condiţii, că suntem per ansamblu departe de ora exactă în acest domeniu. Chiar dacă există suficient de mulţi naivi care aleg să mintă şi să se mintă că românii, la marketing, dau ora exactă în Europa.
Să ai o atitudine şi un comportament prietenos, glumeţ, spiritual, reprezintă o chestie bună în esenţă. Însă nu se potriveşte cu orice tip de business. În nici un caz nu se potriveşte cu afaceri din domeniul medical sau întreţinere a sănătăţii, asta a fost clar încă de la început.
Sunt de acord cu tine, iar bugetele se ruleaza cu o viteza uluitoare pe canale care nici macar acestea nu sunt potrivite. Mai devreme sau mai tarziu piata sanctioneaza, asa ca avem varianta in care sa stam sa asteptam sau ” schimbam pe ici, colo si anume in punctele esentiale”.