Românilor le plac prea mult preţurile greşite. De la eMag.

O altă concluzie nu poţi avea, decât că românilor le plac prea mult preţurile greşite, de la eMag. La fel le plac şi reducerile, cu cât mai mari cu atât mai bine.

Spun asta pentru că se vorbeşte despre strategii de marketing, Social Media şi PR zilele astea în blogosfera românească în aşa măsură încât poţi crede cu uşurinţă că românii au descoperit un nou sport naţional şi că toţi, de la mic la mare, se pricep deopotrivă la marketing cât şi la Social Media ori PR.

Nu am să comentez deloc pe tema preţurilor greşite de la eMag (episodul 2). Pentru mine este suficient răspunsul companiei şi anume că a fost într-adevăr o eroare tehnică şi că-şi vor asuma responsabilitatea, inclusiv faţă de clienţi.

Fiecare doarme aşa cum îşi aşterne. Inclusiv eMag. Totodată, nu pot să nu-mi amintesc vechea şi actuala expresie “las-o bă’ că merge şi aşa” ce predomină în multe din domeniile unde indicele de inteligenţă trebuie să fie peste medie.

Aberaţii de genul “concurenţă neloială, tactică murdară de marketing, campanie de PR” rămân doar la stadiul de aberaţii dintr-un motiv simplu. Nu poţi, indiferent de diversiunea construită, să modifici realitatea şi percepţia generală pe care ceilalţi o au despre tine prin prisma a ceea ce ai făcut.

Ori, cam asta este realitatea:

eMag a greşit preţurile, dintr-o eroare tehnică, şi au pierdut x mii euro, arătând serioase lacune şi deficienţe tehnice;

Indiferent de cât de bun PR ai avea şi indiferent de cât de mulţi şi buni “avocaţi” voluntari ai avea, realitatea este simplă. Erori se întâmplă şi la case mari, chiar şi acolo unde te-ai aştepta să meargă totul strună.

Faptul că acum eMag îşi onorează comenzile primite contra 2-3 lei, nu dovedeşte decât faptul că-şi asumă greşeala, păstrând o bună conduită în relaţia cu clienţii.

În rest, totul e tăcere. Se întâmplă, greşelile sunt omeneşti. Nu trebuie să cadă capete, nu trebuie să fie sancţiuni. Şi nu, nu-mi fac griji că totul a fost doar o cascadorie de PR sau Marketing. Cascadorii de genul asta le fac doar cei care vor să-şi umilească toată concurenţă ori o atitudine de genul asta nu este indicată nici măcar în sport.

Esenţa “furiei” cu care se comentează acum în online despre acest subiect este că românilor le plac prea mult reducerile dar şi preţurile greşite (de la eMag?).

*ps: – îmi este greu să cred în teoria conspiraţiei şi că eMag ar fi inventat totul. Că nu ar fi existat eroarea şi că toate informaţiile ar fi fost doar imaginaţia cuiva, doar pentru a crea buzz în media. Dar, sigur, cum nu “am fost cu ochii pe eMag”, nu pot exclude varianta. Însă nici nu o pot susţine.

*pps: – bineînţeles, nu pot ignora nici faptul că în trecut eMag a dezvoltat campanii tocmai pe ideea “preţurilor greşite”. Poate din cauza asta sunt puţini cei care le acordă prezumţia de nevinovăţie.

*alte pareri la Vali Petcu si Cristi Manafu.

6 Comments

  1. Ela Prodan spune:

    Liviu, asta a fost campanie de PR in toate regula. La fel cum a fost si cea de la F64 iarna trecuta. Sunt destul de multe indicii care sunt ignorate. Unul din aceste indicii este faptul ca asa-zisa eroare a durat vreo 3 ore si in tot acest timp au fost inregistrate zeci de comenzi la preturi derizorii. Acum, stiu ca emag are o trupa destul de buna, dar chiar asa, timp de 3 ore nimeni sa nu realizeze ca se intampla ceva?
    Apoi, conducerea emag vine cu o explicatie seaca, exprimata in maxim 50 de cuvinte. Atunci cand reputatia ta e in joc, te rezumi doar la un mini comunicat de presa, care mai mult de atat, seamana cu un advertorial scris de un blogger incepator?
    Alt indiciu, exact cum spuneai la finele postarii, emag a facut in trecut campanii de marketing bazate fix pe strategie preturilor gresite. Lansasera o moda preluata si de altii. Si nu, nu ma refer la erorile din trecut, cu greseli de pret, ma refer la campanii asumate.
    Schemele astea sunt de prost gust. Denota dispret din partea lor. Oricum ar fi, chestia asta e o pata pe obrazul lor.

    • Liviu R. spune:

      indicii sunt multe. insa, repet, nu gasesc rostul unei investigatii amanuntite. nu ajuta pe nimeni cu nimic daca stim ca a fost campanie sau nu.

  2. A.Pastiu spune:

    Stii care ar fi culmea? Sa fi fost campanie de pr ori de marketing. Adica, sa faci un ditamai valul de reactii in media, pe nimic. Ca sa produci nimic. Ce-or sa faca pe viitor cand tot felul de pustani vor sta cu browserul pe refersh automat doar ca sa prinda erori? Saua cand clientii lor vor astepta tot timpul reduceri?
    Raspunsul este simplu, asa se vor invata sa lucreze, inventand reduceri dupa reduceri incat pretul vechi nu va mai conta. Pana cand clientii isi vor da seama de smecherie.

    • Liviu R. spune:

      nu stiu ce ar fi culmea. stiu doar ca astfel de cascadorii de marketing au efect de bumerang, mai devreme sau mai tarziu. iar efectul se va simti pe intreg businessul, nu doar la nivel de marketing.

  3. Roxana spune:

    Dar exista vreun om pe lumea asta care sa zica nu unei astfel de oportunitati? De a cumpara produse de o valoare, pentru unii de neatins, la un pret derizoriu? Dupa vartejul mediatic generat probabil ca sunt cateva milioane bune de oameni care se plang de lipsa acelei scantei care sa-i fi facut sa viziteze site-ul acela fix in intervalul potrivit, fix pe produsele respective.

    • Liviu R. spune:

      iti voi zice un mic secret de marketing. nu exista oameni care sa zica pas unei oferte la reducere de pret, pentru ca asta este o “nevoie” cultivata, nu una naturala. altfel zis, ideea de a cumpara la reducere a fost lansata tot de oameni de marketing pentru a specula vanitatea fiecarui individ.

Lasă un răspuns