Departe de orice idee conspiraţionistă referitoare la Google, idei care oricum au început de ceva luni de zile să circule alarmant de agresiv în media, ştiaţi cum vă vede pe voi, ca simpli utilizatori, Google?
Modul prin care Google „vede” unu utilizator este simplu. Şi pentru asta contează doar câteva chestii mici.
Prima chestie este istoricul de navigare pe Google Search, a doua chestie este un fel de profil psihologico-social construit pe baza activităţii de navigare pe Google Search, a treia este referitoare la locaţie/dispozitive/viteza de internet cu care efectuaţi navigarea pe Google Search şi a patra este activitatea voastră web folosindu-vă de produse Google (Gmail, Google Plus etc).
Partea interesantă este că aveţi acces în permanenţă la acest istoric. Şi, dacă doriţi, puteţi solicita oricând stoparea înregistrării navigării voastre pe web.
Sigur, în contextul Big Data, datele sunt mult mai complexe. Însă, în principiu, rămân aceleaşi ca şi acum câţiva ani de zile.
La ce va ajută informaţiile de mai sus? – Sincer, la nimic.
E drept, că ştiind lucrurile astea, puteţi înţelege de ce vi se livrează anumite reclame. Sau de ce paginile Google Search care livrează rezultate pe acelaşi cuvânt cheie (interogare) sunt diferite de la utilizator la utilizator. Sau de ce atunci când căutaţi litera F pe Google, primul rezultat afişat este Facebook. s.a.m.d
Important de reţinut este că nu-i nimic conspiraţionist. Dimpotrivă, totul este făcut încât să aibă de câştigat toată lumea. Asta spre disperarea oamenilor de media care nu mai înţeleg cum naiba să producă mai mulţi bani de pe urma pseudo-conţinutului creat.