Câţiva specialişti în Social Media Marketing, din Italia, au vrut să transmită un mesaj puternic către restul utilizatorilor de Social Media. Însă cu preponderenţă, mesajul a ţintit spre utilizatorii care folosesc Social Media ca business.
Din mesajul lor, un clip video lung de 2 minute, se pot desprinde câteva chestii ce cred că au relevanţă şi pentru România.
Iată-le adaptate, in română:
„am început în joacă să fac Social Media şi uşor, uşor, a devenit un job în toată regulă. acum nu sunt popular în Social Media, acum sunt printre cei mai populari în Social Media. sfatul meu pentru începători este să rămână mereu ei înşişi, ca la început.”
„bugetul de marketing e mic, însă să ştii că vrem rezultate foarte bune. crează şi tu un viral, o prostioară de-aia care vinde, ştii tu.”
„prima imagine intr-un clip viral trebuie sa fie cu o persoana dezbracata, semi-nud cel putin, altfel cine naiba se mai uita la clip?”
„x reţea e viitorul, y platforma e viitorul, z aplicaţie e viitorul, ştii acum chestiile astea aşa că treci la treaba”
„instagram, instalive, instasocial, insta…., trebuie să avem activitate peste tot. tag-uri, statusuri şi poze peste tot, de peste tot.”
„noi facem Social Media, noi facem Social Media, adică printăm flyere şi facem reclame televizate în care spunem că suntem pe facebook, google plus etc.”
„trebuie să găsim ceva nou, să fie ceva cool, să fie ceva ce caută oamenii pe internet. să fie porno?…să fie whats app, dar cu voce?”
„va dati seama ca dupa atata timp, in care SM s-a dezvoltat si profesionalizat, rezultatele muncii mele sunt calculate tot pe baza de like si reach?”
Restul le descoperiţi voi, din clip. Trebuie doar să reţineţi că mesajul este unul ironic şi care face mişto de atitudinea superficială şi ipocrită pe care mulţi italieni o au faţă de mediul în care ei îşi petrec mare parte din timp. O atitudine care se regăseşte şi la români. Zic eu. Dacă greşesc, mă corectaţi. 😉
*clipul a fost realizat de Riccardo Scandellari (strateg Social Media Marketing) cu scopul de a promova evenimentul Social Media în Italia 2014, de la Milano