Din cand in cand, mediul oamenilor ce activeaza in Social Media mai propune cate o ”nebunie” sau ca sa fiu ceva mai bland, din cand in cand mai apare cineva, insetat de dorinta de profit, care solicita garantii absurde pentru campanii sau strategii de promovare in Social Media!

*nu dau cu piatra in nimeni, pentru ca de regula atunci cand dau, fie cel lovit invata ceva, fie se alege cu capul spart! – doar zic, povestesc! 🙂

Una dintre cerintele cele mai stupide/puerile/inocente/etc pe care le-am intalnit atunci cand am fost intrebat de strategii de promovare in Social Media, a fost solicitarea de a oferi garantie ca vizitatorii vor fi convertiti, mai devreme sau mai tarziu, in clienti!

De ce este cel putina naiva o astfel de cerinta?

Nu poate nimeni garanta, consultant sau specialist, strateg sau analist, ca exista o reteta asupra modului sigur de convertire a vizitatorilor in clienti, mai ales in Social Media!

Nici macar in magazinele/hypermarket-urile (sau orice fel de activitate comerciala) traditionale nu exista garantia ca vizitatorii vor deveni clienti! Atunci de ce o astfel de cerinta? Fie nu stim despre ce vorbim, fie suntem noi in bransa, fie pur si simplu inca mai credem in basmele cu zane si printi imbogatiti peste noapte de Social Media!

Poate garanta o campanie Social Media cresterea cifrei de afaceri?

Nu, nu o poate garanta, dar cu siguranta va crea prilejul potrivit pentru asta! Totul depinde, depinde de si de si de! (evaziv, stiu) 🙂

Social Media ofera posibilitatea de stabilire a prezentei in online a unui produs/serviciu/brand/institutie/companie, cresterea mai apoi a vizibilitatii in online a acelui produs/brand/serviciu, concentrarea atentiei internautilor asupra acelui produs/brand/serviciu, prezentarea catre internauti cat mai detaliat si atragator a acelui produs/brand/serviciu, ispitirea internautilor (in termeni de marketing ar fi :-provocarea descoperirii nevoii de a cumpara) si oferirea de metode facile si rezonabile ca pret pentru a-i provoca sa devina clienti! Insa, ceea ce nu face Social Media este ca nu garanteaza convertirea, astfel ca o asemenea cerinta chiar nu-si are rostul!

Obiective inteligente = succes = garantie de crestere a numarului de clienti = profit

Atunci cand cineva fixeaza ca obiectiv pentru o campanie Social Media, cresterea cifrei de vanzari, mai mult ca sigur la final va fi dezamagit de rezultat si nu din cauza ca o campanie Social Media nu ar genera mai apoi tocmai o crestere a cifrei de vanzari, ci pentru ca impactul in comenzi/vanzari al unei campanii Social Media, rareori se vede imediat, de cele mai multe ori fiind nevoie de cel putin 3 luni de zile pentru a simti cu adevarat impactul!

Evident, vorbesc despre campanii Social Media facute cu capul (nu cu picioarele), dar e nevoie sa mentionez si asta, mai ales ca exista atatia si atatia specialisti in Social Media care considera ca o campanie pe Social Media inseamna de fapt activitatea pe pagina fanilor de Facebook! (nu ridicati sprancenele, chiar recent mi-a fost spusa replica asta si nu de o persoana ci de vreo 8) 🙂

Concluzia?

Pai daca o campanie Social Media este ”de fapt” activitate pe pagina fanilor de Facebook, atunci nu e de mirare ca exista atatia specialisti, nu? -nu glumesc 🙂

Iar daca se solicita garantarea convertirii vizitatorilor in clienti, atunci ”noi” garantam asta, ce rost mai are sa explicam, sa fim sinceri si sa ne facem treaba cum trebuie, nu? -bagam banul in buzunar, nu mai conteaza rezultatul efectiv pentru ca oricum la final aruncam pe masa niste cifre analitice cu trafic/bounce/exit/source/lead/impresii/etc si am justificat investitia clientului! Clientul, fie va considera ca oricum advertisingul inseamna bani aruncati (cum fac de obicei), fie va dori sa lucreze profesionist, nu? 🙂

Ne mai mira o justificare, la final de campanie, in genul : -am generat nspe reactii media/articole pe bloguri? – nu, nu cred! 😉

 

*ps:-articolul nu este un pamflet, insa este plin de ironie (se simte usor, nu? 😀 ), venind ca o stare de fapt a mediului de afaceri din Social Media ”made in Romania”!

**pps: -ok, nu sunt categoric, sunt multi cei profesionisti, dar ei nu-si au locul in acest articol 😛