Cum se prezinta blogosfera la inceput de noiembrie 2012? Vom vedea, destul de sumar, in cele ce urmeaza!
Randurile de mai jos sunt scrise purtand deviza:”tineti minte”! Evident, asta daca luati in serios ceea ce faceti pe blog!
SEO
Zilele trecute a fost efectuat un nou Google Pagerank update! Referitor la asta, pentru ca altfel ar fi destul de irelevanta informatia, as vrea sa le vad fetele celor ce se pretind mari specialisti in SEO si care si-au vazut blogurile penalizate drastic(multe dintre ele) iar cresterile daca au fost, au fost suficient de subtile incat sa nu fie de luat in seama(pentru restul blogurilor administrate de acei specialisti). Sunt cativa care tot insista cu articole pe tema ”cum sa faci SEO corect” si pe care chiar i-am urmarit in mod special pentru a vedea daca sunt intr-adevar specialisti sau doar ”wanna be”! Evident, in urma actualizarii PR-ului de ieri, ”oamenii respectivi” au ramas cu pecetea ”wanna be” lipita pe frunte, cel putin din partea mea(iar exprimarea mea este destul de politicoasa)!
De retinut daca doresti sa ai crestere a PR-ului si nu te pricepi sa optimizezi sau nu te preocupa chiar atat de mult incat sa dedici timp sau bani pentru optimizare! Pagerankul inainte de toate, tine cont de:
-vechimea domeniului (de asta blogurile cu domeniu in .ro sunt avantajate, pentru ca le cumperi pe o durata de 10 ani si tot de asta blogurile pe blogspot.com si wordpress.com sunt avantajate, pentru ca profita de domeniul ”radacina”)
-traficul curat(adica sa nu apelati la surse de trafic automat, trafic exchange etc…)
-link building curat( nu faceti link exchange doar de dragul Zelist-ului, de fapt nu va hazardati in link exchange, ganditi-va ca un blog penalizat ce se afla in blogroll la voi va poate dobori Pr-ul, indiferent de cat de mult ati lucra la optimizare)
-comentarii fara link-dofollow pe numele comentatorului(eu am tot repetat, e o prostie sa lasi dofollow acolo, pentru vei trimite crawlerii spre retele de socializare sau cine stie unde, inutil). Comentariile dofollow sunt acele comentarii ce permit in continutul comentariului plasarea de link si mai ales ca acel link sa fie dofollow! Dar si in acest caz va puteti trezi cu zeci de comentatori ce va viziteaza doar pentru a-si plasa norma de linkuri zilnica! In rest, totul e can can, pentru ca nu trebuie sa stii prea multe despre webmastering ca sa poti deduce logica! 🙂 Adevaratele linkuri dofollow sunt cele din articole, pentru ca inserate acolo ii ”arata” motorului de indexare ca e promovare curata!
-sub nicio forma, in cazul in care rulati softuri de optimizare SEO, nu setati continut diferit in ceea ce oferiti robotilor de indexare, de ceea ce oferiti cititorilor! Metoda asta este blackhat si atrage penalizari drastice! Stiu, multi asa-zisi specialisti va indica sa faceti tocmai asta, sa oferiti variante diferite, tocmai pentru a mari aria de selectie in urma unor eventuale cautari de cuvinte(cheie), insa rezultatul final poate fi chiar banarea blogului pe motoarele de cautare!
Aveti pe MWB un articol destul de complet referitor la calculul Pagerank-ului!
Surse de trafic!
In legatura cu sursele de unde poti obtine trafic, regret sa spun, dar nu prea mai sunt cine stie ce surse viabile in acest moment in blogosfera! Ma refer evident la bloguri sau site-uri ce-ti pot trimite mai mult de 15 vizitatori pe zi! Recunoscut ca un mare furnizor de trafic si comentarii, Blog Power de pe MWB se mentine in continuare pe aceeasi linie, apoi ar mai fi Facebook, insa in scadere continua! Per total, din ce am verificat(da, tin o statistica a mai multor bloguri) intreg traficul blogosferic a scazut(vorbind la modul general)!
Abuzurile unora asupra a ceea ce inseamna promovare si-a cam pus amprenta asupra traficului in ultima vreme!
-grupurile de pe Facebook sunt in continuare mari furnizori de trafic, insa comparand cu ceea ce furnizau acum 12 luni de zile, declar pe propia raspundere 😀 ca traficul primit de acolo a scazut cu cel putin 300%!
-traficul dinspre Google, Bing sau Ask a ramas pe aceeasi linie, 1 din 30 vizite fiind mai mare de 1 minut(vorbesc despre balantza.com)!
-agregatoarele isi cam numara zilele si e lesne de inteles de ce! Link-dumppingul e o metoda ce doboara orice site. Bundecitit.ro si Meritacitit.ro au mai ramas viabile, pentru ca fain/polimedia.us a fost suspendat si ruleaza doar din inertie.
-forumurile au inceput sa fie evitate de cand Google a anuntat ca acest tip de site este unul daunator pentru ca tinde sa creeze link-farming.
-au aparut din ce in ce mai multi ”baieti smecheri” ce folosesc softuri de crawling, adica de trimitere a vizitatorilor ”roboti”, insa deasemenea Google si-a setat parametrii corespunzator, ne-contorizand vizite sub 40 de secunde.
-nebunia de a avea cat mai multe like-uri pe pagina de fani a blogului, coroborata cu ”nebunia” celor ce ruleaza afaceri prin intermediul Social Media si care stiind ca un like aboneaza la fluxul de informatii pe cel ce da acel like, a provocat o replica dureroasa(pentru ei) din partea Facebook care nu mai permite trimitere de flux informational gratuit catre abonati, de fapt permite, dar treptat, adica spre 10% din abonati in primele 12 ore de la publicare, spre 30% dupa alte 12 ore si abia dupa 24 de ore informatia este trimisa automat spre toti abonatii! Din cate am inteles, regulile vor deveni si mai stricte, ceea ce e si normal, pentru ca nu e corect ca un loc ce este personal, sa devina un mediu de afaceri propice pentru societati comerciale care nici macar nu investesc pentru asta(in online adica)! Va puteti imagina cam ce dezbateri si ce clinciuri sunt acum in ”spatele cortinei” Facebook acum!
-Pinterest a ramas, asa cum prevazusem acum 6-7 luni de zile, doar un superstar adormit!
Scandaluri
-aici chiar nu prea am ce sa povestesc, exceptand ceea ce se petrece la Superblog unde clinciurile sunt la ordinea zilei, insa fiind o competitie consider ceva normal!
-per total, blogosfera pare a se mai linisti putin, bloggerii ce anul trecut isi deschideau blogul si care in iarna iscau scandaluri peste scandaluri, au invatat se pare ce inseamna respectul si mai ales ca ”respectul nu se cere, se castiga”! In aceeasi ordine de idei, observ ca multi dintre cei ”intrati in bransa” in aceasta toamna, cel putin pana acum, sunt destul de cumintei!
-comparand intre blogosfera lunii noiembrie 2012 si cea a lunii noiembrie 2009(adica de cand a inceput blog-mania, cresterea exploziva a numarului blogurilor) pot spune ca in privinta scandalurilor s-au schimbat foarte multe, lucrurile sunt mult mai calme acum, totul se desfasoara mult mai civilizat, atacurile sunt mult mai rare iar cei obisnuiti sa atace au cam fost marginalizati de ceilalti bloggeri dar si de cititori.
-evident, multi inca mai cad prada campaniilor de advertising agresiv, insa nu e ceva ce se cuvine mentionat pentru ca oricum, totul se incheie la fel de repede cum incepe.
Banii si castigurile din blogging!
Subiect sensibil, e drept! Adsense, 2Parale, Clicksor, PulsePoint fiind in continuare printre metodele cele mai folosite! Apoi, advertorialele reprezinta o sursa de castig insa sunt destul de sensibil de abordat, caci multi se avanta preluand orice tip de advertorial, uitand ca daca nu mai publica si altceva pe blog isi vor pierde cititorii!
Ce se intampla cand scrii numai advertoriale? Simplu, pierzi cititorii, pentru ca mai apoi sa pierzi si oportunitatea de a scrie advertoriale!| Deocamdata nimeni, nicio firma care cumpara advertoriale nu are printre criteriile de selectie traficul si calitatea acestuia, insa in curand, cand isi vor da seama ca tot cumparand de la oricine advertoriale risca enorm, putand sa-si regaseasca numele asociat cu cine stie cine sau tarat prin cine stie ce scandal, ce nici macar nu are legatura cu produsul promovat, vor deveni mult mai reticenti si mult mai selectivi, putand exista(asa anticipez) o reala scadere a sumelor platite pentru advertoriale si chiar renuntarea la aceasta metoda de promovare! Nu mai vorbesc despre cei ce cumpara trafic, like-uri, comentarii etc….
Campaniile Social Media si participarea la acestea s-au dovedit mereu rentabile, insa acestea sunt disponibile unui cerc restrans de bloggeri deocamdata, nu pentru ca ar fi cineva ce limiteaza accesul cuiva ci pentru ca nu e in stare oricine sa realizeze o campanie Social Media!
Concursurile pentru bloggeri! E drept, mereu au fost bani castigati cinstit, insa in aceeasi masura in care exista concursuri corecte, exista si cele ce sunt fake!
Acestea fiind spuse, sper sa nu fi uitat ceva din ceea ce vroiam sa zic, va anunt ca probabil pe finalul lunii va urma o continuare a acestui Puls Blogosferic! 🙂
O analiza chiar interesanta … felicitari !
Ma bucur sa stiu ca e apreciat ceea ce fac! Multumesc 🙂
Buna, Liviu!
Ai scris un articol super. Google tipa sus si tare multe lucruri, inclusiv sa nu iti faci reclama prin advertoriale, sa nu cumperi link-uri pe bloguri, (unii spun ca Google tine cont de locatia linkului: la blogroll, in comentarii, etc), de fapt, nu faci link building deloc; si nu crezi ca isi vede interesul cu treaba asta? Doar castiga bani din PPC. Cu toate astea, campaniile de link building continua se desfasoare peste tot, inclusiv forumuri, la nivel national si international (lucrez pe ambele piete). Se fac tot felul de experimente SEM si trucurile inca functioneaza; totul este sa nu se abuzeze prin campanii (de orice natura). Iti multumesc ca ai mentionat Merita Citit in articol, te mai asteptam pe site.
Weekend placut!