Un super-infografic, cu foarte multe informatii utile! Specialistii de la Search Metrics au realizat un studiu gigant in ultimile saptamani cu scopul de a descoperi care sunt adevaratii factori de ranking in functie de care cel mai mare motor de cautare online, Google, afiseaza rezultatele in SERP!
Daca de regula o analiza la nivel SEO si SE Ranking se face luand in considerare foarte mult algoritmii si recomandarile specialistilor Google (sau alt motor de cautare), de aceasta data analiza a fost facuta in sens invers, unul mult mai corect de altfel prin prisma relevantei rezultatelor!
Specialistii de la Search Metrics au selectat un esantion de 300.000 de adrese url care ofera rezultate de prima pagina in cautarile pe Google!
Au fost urmarite in principal elementele comune pe care acele site-uri le au, proprietati particulare care sa fie asemanatoare!
Ce au descoperit? Iata cateva dintre cele mai importante date statistice relevate de acest studiu si anume ca site-urile care reusesc sa domine pozitiile de top pe primele pagini SERP ale Google, au in comun urmatoarele:
-aproape toate paginile de brand sufera la capitolul optimizare SEO on-page dar au o foarte buna structura de linkuri externa si in plus primesc si semnale ”sociale” care compenseaza lacunele de optimizare SEO;
-Google +1, Facebook Like & Share, Pinterest si Tweets, conteaza foarte mult ca factori de ranking;
-numarul de backlinkuri conteaza foarte mult, nefiind important daca acestea sunt dofollow sau nofollow, insa conteaza foarte mult ancora text;
-folosirea de cuvinte cheie ne-naturale, fac ca paginilor ce contin acele cuvinte sa li se scada din valoare;
-lungimea adresei url conteaza foarte mult, la fel de mult contand si pozitionarea cuvantului cheie in titlu;
-sublinierea cuvantului cheie cu H1 influenteaza negativ pozitionarea unei pagini in SERP, sublinierea cu H2 influenteaza insa pozitiv;
-numarul de cuvinte din continutul paginii (content area) influenteaza enorm de mult afisarile in SERP, de altfel se pare ca pentru a fi siguri de o afisare in prima pagina SERP, continutul unei pagini trebuie sa fie in medie de 576 de cuvinte, combinat cu fisiere media (video, audio sau imagine);
-numarul de imagini din continutul unei pagini (content area) nu influenteaza afisarea in SERP decat extrem de putin si numai in cazuri singulare;
-pozitionare cuvintelor cheie in pagina, adica in zona de continut este mult mai eficienta decat folosirea lor in varianta pentru roboti (meta);
Tot studiul celor de la Search Metrics a reusit sa demonteze mai multe mituri din domeniul SEO, primul fiind folosirea cuvantului cheie in adresa url, descoperindu-se ca de fapt aceasta tehnica influenteaza extrem de putin afisarea in SERP! Un alt mit este cel al linkurilor nofollow si dofollow, dovedindu-se ca acestea au valoare aproximativ egala in afisarea unei pagini in SERP!
Deasemenea, un alt fapt important a fost relevat de studiul celor de la Search Metrics si anume ca Google +1 este deja o unealta mult mai importanta decat oricare din cele oferite de Facebook, pentru pozitionarea in SERP!
In incheiere, se pare ca exista foarte multe date care indica faptul ca daca Google Plus va continua pe aceeasi linie de evolutie, pana cel mai tarziu in 2016 va depasi Facebook, dar asta ramane de vazut!
Acesta este infograficul!
Păi și unde-i linkul la articolul susră?
Lotus, ai sursa in fata ochilor, doar trebuie sa-i deschizi! 😛
La grafic te referi? Eu voiam să citesc articolul în engleză unde a apărut graficul lor, și tot mă uit după link da’ nu-l găsesc.
Articolul in engleza? Pe acela va trebui sa-l cauti, eu nu am mai cautat articole descriptive si explicative! Infograficul este disponibil gratuit (free to download, study & present) pentru toti cei interesati, pe site-ul Search Metrics!
Oricum, mi se pare aiurea sa cauti articole cand de fapt ai infograficul in fata ochilor si-l poti studia singur! 😉
Păi o să-l caut, dacă ție ți-o fost greu să-i pui link. Că de fapt nu înțeleg de ce nu le-ai pus, nici măcar pe site-ul principal, nu neapărat la articol, dacă tot i-ai amintit mai sus și ți-ai bazat postarea pe rezultatele obținute în urma efortului făcut de ei.
E ca-n real life, dacă nu-i saluți pe alții pe lângă care treci pe stradă, până la urmă nimeni n-o să te mai salute nici pe tine. 😛
Și argumentul că am graficul în fața ochilor nu ține. Că atunci de ce ai mai scris tot textul pe care l-ai scris? Puteai să pui doar graficul și gata. Așa cum tu te aștepți ca cineva să fie interesat să citească textul scris de tine, te poți aștepta să existe și doritori să vadă interpretările realizate de ei… 😉
L-am găsit, cred că ăsta e: ranking factors 2013. 🙂
Lotus, daca si cu parca se plimbau intr-o barca! 😉
Vrei sa afli si alte interpretari, esti liber sa cauti, insa asta nu inseamna ca eu trebuie sa caut articole si sa le afisez aici sau mai rau sa le traduc, pentru a face pe plac cuiva!?
Textul din articol este doar o extragere sumara de esential din infografic si studiu, asta pentru a evidentia anumite aspecte foarte importante ce pot cu usurinta sa scape privirilor unora grabiti sa analizeze!
Inainte de a face aluzii, insinuari si alte exemple ”real life” va trebui sa te pui la curent cu noile tehnici de indexare SEO si de preluare a numelor de brand sau produse din articole de pe bloguri, publicatii, forumuri etc…., pentru ca nu mai este nevoie de citare prin link pentru a da valoare si pentru a-l marca!
Link catre ei am de vreo 8 luni de zile, in blogroll, il gasesti in partea dreapta, in sidebar! 😉
sursă*
Auzisem ceva despre dofollow si nofollow ca nu ar mai fi mare diferenta intre ele dar nu eram sigur! Bun articol, felicitari! Imi este greu sa cred ca Google Plus va depasi Facebook, chiar si peste 3 ani de zile! 🙂
@Lotus:-”ți-ai bazat postarea pe rezultatele obținute în urma efortului făcut de ei.” -el si-a bazat postarea pe studiul lor, ei si-au bazat studiul pe site-urile noastre! Avand numele Search Metrics chiar pe infografic, nu vad ce nevoie de citare de sursa ar mai fi in acest caz! Pana la urma are si citarea sursei rostul ei, si se aplica numai atunci cand este necesara, ori in acest caz chiar nu era nevoie de link!
este un articol stufos si o sa tin cont pe viitor pentru site-ul personal