Social Media sau mai bine zis mediul online are de multe ori un mod ciudat de a rasplati efortul unui antreprenor online!
Intr-un mod si mai ciudat, mediul online rasplateste pe cei care ”guverneaza” domeniul, prin prisma magnitudinii afacerilor pe care le detin!
Este cazul Facebook, platforma-retea de socializare, datorita careia a luat nastere in urma cu cativa ani fenomenul Social Media!
Sintetizat, iata cateva dintre greselile cu care Facebook, fara sa aiba intentia, ajuta alte retele de socializare, datorita faptului ca multi utilizatori aleg sa-si inchida conturile de pe reteaua lui Zuckerberg:
-o aplicatie Facebook Home mult prea invaziva pentru utilizator, drept urmare numarul de instalari nu reprezinta nici macar 1,0% din totalul de utilizatori Facebook;
-o optiune ”raspunde” atasata comentariilor, aplicata eronat, drept urmare tinde sa fie neutilizata, asta pentru ca zapaceste pur si simplu modul de afisare a comentariilor;
-insistenta pentru monetizarea excesiva a retelei, asta desi era suficient monetizata (datele fiscale dovedesc profitul urias), drept urmare tot mai multi utilizatori se simt prinsi intr-un joc in care ei nu mai au nici un cuvant de spus, desi ei reprezinta puterea Facebook;
-aparitia Social Media a adus cu sine si aparitia specialistilor in acest domeniu, dar si a multor speculanti si escroci, drept urmare uneltele preferate a utilizatorilor de Facebook, like si share, sunt acum la vanzare pe un fel de piata neagra (1000 like =20 euro etc…) rezultatul fiind scaderea nivelului de interactiune cu orice pagina de brand sau VIP;
-aparitia escrocilor in Social Media, cu preponderenta pe Facebook, drept urmare se pare ca s-a format o noua serie de tehnici Black Hat (ca in SEO sau SMM), de data asta fiind un fel de Social Media Black Hat; (dezvoltarea de aplicatii spam/hijack care fura pur si simplu datele utilizatorului, inregistrand like si share in dreptul acestuia pentru pagini de brand sau VIP)
-aplicarea algoritmului EDGE Rank, desi o idee buna, desi o unealta foarte buna, a avut totusi un efect de bumerang, administratorii de pagini de brand automatizand totul (doar de dragul BIO&VIRAL), ca si cand peste noapte ar fi devenit roboti sau s-ar adresa unor roboti, drept urmare si aceasta este o alta cauza a scaderii nivelului de interactiune a utilizatorului cu anunturile paginilor de brand;
-tot la capitolul automatizare, o parere general unanima a celor ce chiar inteleg Social Media asa cum este, este aceea ca trecerea pe pilot automat a postarii de anunturi pe pagini si profiluri pe Facebook, a creat in primul rand un volum de informatii si mai mare decat era, lovind direct in nivelul de interactiune al utilizatorilor, pentru ca nu-i asa, nimeni nu comenteaza/interactioneaza cu postari ce sunt publicate automat; (RSS Grafitti, Networketblogs etc…)
-crearea a prea multor grupuri cu acelasi topic, cu aceiasi utilizatori, cu aceiasi administratori, toate cu scopul monetizarii (publicitate pe Facebook, realizata de utilizatori, nu de branduri);
-una din marile erori inca necorectate ale Facebook, asemanarile prea mari de functionalitate ale principalelor ”jucarii” si anume a -like & share-, ambele realizand conectarea unui utilizator la fluxul de informatii, asta desi teoretic, doar ”like” ar trebui sa faca asta, ”share” fiind doar distribuire de informatie in mod individual sau la nivel de grupuri cu interese comune, acum insa ”share” conecteaza utilizatorii la fluxul de informatii (spre exemplu atunci cand dai ”share” unei informatii, esti conectat automat la orice actualizare de continut/comentarii a respectivei informatii, intr-un mod, ce-i drept, pasiv);
-insa, de departe, cea mai mare problema a Facebook este data de pericolul ca domeniul Social Media Marketing sa-si piarda activitatea pe retea; Exista deja foarte multe branduri care desi investesc enorm in promovare si chiar creeaza activitati excelente, la final constata ca nu ajuta la nimic, si Social Media Marketing este doar advertising online;
Lista probabil ar putea continua, voi ce credeti?