Youtube RED urmează să fie lansat săptămâna viitoare, pe 28 octombrie. Ceea ce face ca zvonurile recente să fie confirmate oficial. Youtube va avea nu un sistem pay-per-view ci un sistem membership, cu un abonament lunar de cca 10 dolari.
Avantajele pe care le oferă RED sunt clare, conținut fără reclame In Display și In Stream. Dar așa cum spuneam acum câteva zile, nimeni nu garantează că nu vor fi și reclame contextuale (plasări de produse în special) sau Video Content Marketing. In fond, Youtube nu poate controla asta, încă. Totuși, cred ca vor fi destul de mulți utilizatori care vor plăti abonamentul lunar, doar pentru a scăpa de reclamele In Display și In Stream. Ceea ce, desigur, nu este o veste tocmai bună pentru specialiștii PPC.
Evident, cu un abonament Youtube RED, utilizatorul va putea accesa Youtube, varianta ads-free, de pe toate dispozitivele sale. În plus, va putea să salveze clipuri pentru vizionare offline.
Astăzi, în schimb, Youtube lansează o nouă aplicație dedicată muzicii. Youtube Music. Aplicație care are ca scop să ducă experiența utilizatorilor la un alt nivel. Youtube Music este una dintre cele trei aplicații noi ale Youtube, alături de Gaming și Kids. Bineînțeles, toate aceste 3 aplicații dar și cea existentă, vor avea versiuni ad-supported.
Sigur, în acest context, se merită subliniat rezultatul foarte agresivei campanii de promovare a extensiilor și pluginurilor de tip adblock. Iar acest rezultat este conținutul Premium. In fond, dacă reclame nu mai sunt, nimeni nu mai creează content for free. Youtube RED s-ar putea să fie primul rezultat al unei tentative de a proteja munca majorității împotriva celor care câștigă bani blocându-i.
Apropo tot de adblocker, nu am înțeles niciodată de ce ar folosi cineva extensii de genul pentru a bloca reclamele de pe Youtube. În fond, nu sunt intruzive, nu sunt persistente, pot fi închise foarte ușor. Și mai mult de atât, permit creatorilor de conținut să câștige un ban cinstit.
Clipul de prezentare Youtube RED
https://youtu.be/YL9RetC0ook