Parca mai mult ca niciodata in ultimii 4 ani de zile, datele analitice arata ca suprematia Facebook se clatina destul de serios, in ceea ce priveste interesul utilizatorilor pentru reteaua creata de Mark Zuckerberg.
In domeniul datelor analitice detaliile conteaza, cifrele sunt importante insa mai importante sunt raportarile dintre indicatorii ce ofera cifrele.
Astfel, dintr-un studiu care a dorit doar sa arate unde si-au distribuit, cu preponderenta in anul 2013, utilizatorii de internet continutul, rezulta un detaliu destul de important, suprematia Facebook este amenintata destul de serios de catre Pinterest si Twitter.
In America de Nord, spre exemplu, reteaua lui Zuckerberg a atras doar 36% din preferintele de sharing, in timp ce Pinterest este pe locul 2 iar Twitter pe 3. Spre mirarea unora, Twitter apare pe 3, asta desi ”legendele de marketing” ce circula non-stop pe online dadeau Twitter peste Facebook la capitolul preferinte ale userilor in America de Nord.
In Europa, in schimb, Twitter este ceva mai popular, fiind pe locul 2, datorita Italiei, Marii Britanii si Frantei unde reteaua este foarte populara. Totusi in Europa, Facebook sta ceva mai bine, spre deosebire de Pinterest care nici macar nu apare in top 5.
Exceptand zona America de Sud si zona Asia-Pacific, unde Facebook a patruns ceva mai tarziu decat in Europa, se observa ca suprematia Facebook este din ce in ce mai subreda.
Ok, Facebook este in continuare pe locul 1 in topul preferintelor utilizatorilor, la capitolul sharing (cel mai important in Social Media) dar se observa trendul ascendent al celorlalte retele de socializare dar si al Google Plus care in urma cu un an nu aparea in grafic (nu avea cu ce).
Punand cap la cap datele din infografic rezulta destul de clar ca suprematia Facebook se clatina serios, pentru ca e clar ca popularitatea retelei e in scadere din moment ce indicatorii arata scaderi la capitolul preferinte de sharing in online, pe care le au utilizatorii.
Se poate, cel mai probabil, ca previziunea conform careia Google Plus sa preia stafeta de lider pana la inceputul anului 2015, sa se adevereasca. Problema este ca Google Plus nu e o retea de socializare, ci un flux informational in care socializarea consta doar in interactiuni sporadice cu continutul livrat in flux.
Iata un studiu extrem de relevant pentru situatia in Social – Media- Sharing, la nivelul trimestrului 3 al anului 2013.