Asta este o concluzie forțată sau poate doar influențată de discuțiile ce apar de fiecare dată când statistici ori studii despre Marketing ori Advertising sunt făcute publice.

Toată lumea vorbește despre multi-channel, despre cross-media, despre targeting & retargeting, despre context ori creativitate/originalitate. Însă, din păcate, puțini (procentual) sunt cei care au înțeles că Marketingul este o mașinărie, Advertisingul o unealtă iar PR-ul este lipiciul care unește Brandul de client.

Și puțini sunt cei care au înțeles că nu poți vorbi despre ”asta vinde iar asta nu”. Că ”asta merge iar asta nu”. Nu poți spune că este vorba doar despre originalitate și creativitate sau despre targeting & retargeting. La fel nu poți spune că este vorba despre context ori doar Brand.

O rețetă universală a succesului nu există, în Marketing, însă nici nu putem tranșa orice discuție cu ”știu eu, pentru că eu așa fac și merge”. Nu poți vorbi în 2019 despre originalitate și creativitate fără a vorbi și despre eficiența cu care a fost făcut targeting ori retargeting. Viceversa valabilă. Pur și simplu nu poți ignora beneficiile avansului tehnologic pentru Marketing, în condițiile în care Marketingul a devenit o știință tocmai datorită acestui avans tehnologic extraordinar.