social media in 2014

Departe de a fi in stilul zen al Sarbatorilor de Iarna, voi incerca sa subliniez in cele ce urmeaza cateva practici care mi-as dori sa dispara din Social Media, in 2014.

Pe scurt, fara prea multa vorbarie! Nu as vrea sa ma mai lovesc, si in 2014, de urmatoarele practici in Social Media:

-folosirea campaniilor CSR (Corporate Social Responsability) cu scopul de a realiza branding sau marketing mascat. Daca branding-ul este totusi ceva soft, fiind inevitabil sa nu beneficiezi de un plus de imagine de pe urma unei campanii CSR, marketingul nu isi are locul intr-o campanie CSR, nu din alta cauza dar Marketing+CSR=just Business, in conditiile in care CSR inseamna cu totul altceva, in realitate.

-folosirea de ”fake-virals, fake-news, fake” in orice forma, in Social Media, in 2014. Nu e nimic mai dezgustator decat sa vezi cum publicatii de tot felul profita de naivitatea cititorilor zapacindu-le mintile cu stiri fabricate.

-ar fi frumos sa existe mai putini cei care dau sfaturi, indiferent de domeniu. Este deja un trend periculos, cel al specialistilor de carton, mai ales ca multi nu se multumesc  doar cu ”datul sfaturilor” ci chiar merg mai departe pana la convingerea sau coordonarea de campanii SM. Nu putine au fost campaniile ”puse pe butuci”, in 2013, din cauza unor practici deficitare sau complet eronate.

-ar fi extraordinar ca in Social Media, in 2014, specialistii de marketing sa inteleaga o data pentru totdeauna ca newsletterele folosite agresiv inseamna spam si ca mai mult de atat, Email Marketing in general inseamna spam-delivery.

-ar fi la fel de extraordinar, ca in Social Media, in 2014, specialistii sa nu mai promoveze topuri pe baza de like sau share. Nu e nimic mai penibil decat astfel de topuri, in conditiile in care site-urile de like-exchange s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie.

-m-as bucura sa vad, in 2014, mai putini bloggeri ce fac copy-paste si care mai apoi prezinta articolele copiate drept autentice si originale. Ar fi o idee, poate, infiintarea unei ”gazete de perete” unde sa fie trecute toate blogurile ce au articole copiate de prin alte parti. Este incredibil cum diferiti indivizi, ce copiaza pe rupte, devin peste noapte specialisti in Marketing sau Social Media.

-apropo de Marketing, mi-as dori ca Real-Time Marketing chiar sa fie ceea ce presupune, nu doar o coincidenta a faptului ca cineva din departamentul X al firmei cutare a fost online si a speculat un moment de interes pentru mase.

Ar mai fi multe de zis, multe dorinte, dar s-ar putea ca Mos Craciun sa nu le poata onora pe toate. Insa, cel mai mult, mi-as dori ca in 2014 blogosfera sa redevina ce a fost, o sursa de informatie de calitate, un bloc de oameni care vor sa spuna lucrurilor pe nume, o comunitate cu cat mai putine bisericute. Asta este ceva ce-mi doresc foarte mult, pentru ca de aproape un an de zile asistam la o contractare a blogosferei, bloggerii se coalizeaza in fel si fel de bisericute si nu mai interactioneaza cu restul, mai mult de atat, se pare ca multi au uitat ce inseamna socializare online, interactionare umana in online.

Social Media, in 2014, are toate premisele sa se dezvolte foarte mult, insa pentru a putea creste, multe din practicile celor ce activeaza in domeniu trebuie sa treaca la nivel profesionist si sa lase tehnicile haotice tipice ”erei” 2008-2012 in urma.