Cumva din ciclul ”la ei se poate”  face parte si stirea care azi i-a uluit pe britanici.

Compania Scottish Power, furnizor de electricitate si gaze naturale, a fost amendata si a acceptat sa plateasca suma de 8,5 milioane de lire sterline (aproximativ 20 milioane euro).

Motivul?

S-a dovedit ca departamentul de marketing al companiei a aplicat anumite tehnici inselatoare de a atrage noi clienti. Mai exact, oamenii de marketing si vanzari au folosit in tehnicile de abordare a clientului ”la usa acestuia” sau de abordare prin telefon multe detalii nerealiste, in special estimari privind consumul si mai ales avantajul pe care urma sa-l aduca statutul de abonat Scottish Power clientului in comparatie cu vechiul sau abonament, de la fostul furnizor.

Amenda nu va fi platita catre vreo institutie din Scotia ci va consta in bani returnati clientilor, motiv pentru care exista temeri ca in cele din urma Scottish Power isi va recupera banii pierduti prin marirea tarifelor de livrare a gazelor sau a electricitatii catre consumatorii abonati.

Concluzia?

Pe de-o parte e bine ca in Romania astfel de tehnici de marketing sunt un fel de fata morgana, pe de alta parte e o dovada ca daca se doreste, orice companie poate fi controlata si amendata daca nu isi respecta clientii si mai ales concurenta! 🙂

*sursa