Tendința generală, în online, este de a considera Google și Facebook drept vinovați pentru invazia de reclame la care sunt supuși utilizatorii atunci când vizitează site-urile favorite. Asta deși, site-urile favorite, ale utilizatorilor, sunt primii vinovați.

Google, într-o tentativă de a arăta că lucrează foarte atent la capitolul ”ce reclame acceptă”, a publicat o serie de statistici referitoare la reclamele proaste, rele sau înșelătoare, care au fost respinse de-a lungul anului 2015.

Astfel, doar în 2015, Google:

  • 780 de milioane de reclame respinse pentru că nu au respectat regulile Google;
  • a blocat 18000 de conturi AdWords și a banat cca 10000 de site-uri în platformă, toate acestea ocupându-se cu falsificarea de diverse bunuri de consum (am generalizat);
  • 12,5 milioane de reclame la produse farmaceutice au fost respinse, pentru că au încălcat regulile AdWords;
  • cca 30000 de site-uri au fost banate în AdWords pentru că vindeau produse din categoria ”weight loss scam”;
  • cca 7000 de site-uri au fost banate în AdWords pentru că se ”ocupau” cu phishing și furt de date;
  • cca 17 milioane de reclame au fost respinse pentru că încercau să înșele utilizatorii pentru a da click (trick to click);
  • cca 10000 de site-uri au fost suspendate pentru ca paginile de destinație ale reclamelor ”pompau” pe dispozitivele utilizatorilor software nedorit;
  • cca 1.4 milioane de reclame la aplicații de mobil au fost respinse de la monetizare pentru că nu respectau regulile Google Play, Google AdMob;
  • pentru a veni în sprijinul utilizatorilor Google a introdus butonul de ”Mute Add”, un X în colțul reclamei care permite utilizatorului să închidă reclama dar și totodată să semnaleze Google că respectiva reclamă este deranjantă;

Cum spuneam, dacă vreți să nu mai fiți bombardați de reclame pe site-urile pe care le vizitați, atunci fiți mai selectivi cu sursele de informare. In fond, să fim serioși, nu știu de ce aș mai vizita un site care mă consideră prost și încearcă pe de-o parte să mă aducă pe site cu titluri bombastice ori texte click-bait iar pe de altă parte să mă bombardeze cu reclame.

(sursa)