După ce în luna iunie a acestui an Google a oferit posibilitatea de a promova aplicaţii Mobile exclusiv pentru mediul Mobile în reţeaua de display (Google Display Network), de săptămâna trecută oferă funcţiile şi pentru reţelele de reclamă în Google Search (Google Search Network) şi Youtube (True View).
Mutarea face să se concretizeze din ce în ce mai clar planul Google de a dezvolta şi mai mult reţeaua AdMob, platforma fiind achiziţionată în 2012 şi dezvoltată dar şi integrată sistematic cu toate serviciile Adwords şi Youtube True View.
Ce înseamnă acesta schimbare?
Un avantaj enorm pentru toţi dezvoltatorii de aplicaţii mobile de a-şi promova produsele. Şi un avantaj la fel de mare şi pentru toate companiile ce deţin aplicaţii mobile în portofoliu.
Iar avantajele primare sunt:
-simplificarea procesului de conversie şi download, deopotrivă cu simplificarea măsurării acestor indicatori;
-posiblititatea a crea campanii doar pentru utilizatori ce nu au descărcat aplicaţia promovată;
-posibilitatea de a crea campanii de re-engagement, folosind pagini specifice, pentru utilizatori ce au descărcat aplicaţia promovată dar o folosesc rar sau deloc (opţiune aflată în versiune beta);
-integrarea cu servicii de analytics, terţă parte;
-automatizarea licitaţiilor pentru optimizarea CPA;
O mutare, aş spune eu, destul de bună, mai ales că Google a fost primul din giganţii online care au investit serios în dezvoltarea mediului mobile, la nivel de advertising.