In urma cu mai bine de 500 de ani Leonardo Da Vinci realiza schita unui pod, Golden Horn, ce trebuia sa uneasca cele doua maluri ale Bosforului, stramtoarea prin care Marea Neagra comunica cu Marea Mediterana.

Schita de atunci a podului prezenta ceva unic, care pana la urma a depasit capacitatea tehnologica a constructorilor de atunci, podul urmand a fi realizat  cu o singura deschidere (fara piloni de sustinere la mijloc).

In 1996 artistul norvegian Vebjørn Sand a vazut respectiva schita si prin devotament dar si un efort semnificativ a reusit sa transforme visul lui Leonardo Da Vinci in realitate, construind podul Golden Horn intr-o alta parte a Europei.

In 2001, cu ajutorul unui arhitect, Selberg, artistul norvegian a reusita sa puna in practica schita lui Da Vinci, ridicand podul Golden Horn, la o scara ceva mai mica, de 108 metri lungime, 10 metri inaltime si deschiderea de 5 metri, accesibil doar pietonilor.

Podul Golden Horn este acum utilizabil si se afla in apropierea orasului Ås, deasupra autostrazii E-18 ce leaga Oslo de Stockholm.

Cat despre podul menit sa uneasca cele doua maluri ale Bosforului, acesta a fost construit pana la urma insa dupa un proiect nu tocmai identic cu schita lui Da Vinci.