Este încântător să vorbeşti despre succesul avut într-o campanie în Social Media, mai ales atunci când nu ai nici cea mai mică idee despre ce anume a generat cu adevărat succesul. Sau poate ştii, dar preferi să fii scăldat în laude şi ovaţii, postandu-te drept artizan ori mare maestru.
*da, am fost ironic
Partea nasoală este că, cu cât vorbeşti mai mult despre succes şi cum ai ajuns la succes, cu atât mai rapid devoalezi faptul că ai pierdut contactul cu realitatea.
O realitate care se arată prin toate unghiurile şi faţetele sale.
O realitate a oamenilor care luptă pentru drepturi şi principii, a celor care luptă împotriva unui sistem corupt, a celor care luptă să supravieţuiască, a celor care îşi hrănesc copiii cu un colţ de pâine şi o strachină de apă fiartă ce are gust de legume, o realitate a celor care fac sute ori mii de km pentru a-şi exercita dreptul la vot şi se văd mai apoi ţinuţi în ploaie şi vânt tocmai de cei pe care-i votează.
O realitate în care Social Media, Facebook şi Twitter în principal, au fost şi sunt vocile oamenilor care fac realitatea.
Aşadar, cu tot respectul domnule Vlad Tausance, haideţi să nu mai vorbim despre succesul în SM al campaniei lui, acum Preşedinte, Klaus Iohannis. Ceea ce pentru echipa domniei tale a fost campanie Social Media ori campanie electorală, pentru alţii a fost o luptă. Iar faptul că micro-lideri ori A-listeri ai blogosferei s-au activat sprijinindu-l pe Iohannis a fost doar datorită dorinţei de a schimba în bine ţara asta. Nu pentru că au fost impresionaţi de mesajele postate pe pagina de Facebook a candidatului Iohannis. Nu pentru că au fost activaţi de textele şablon-formatate ori audio-vizualul creat.
Iar acelaşi lucru poate fi spus şi pentru toţi ceilalţi români care l-au sprijinit pe Klaus Iohannis.
Este inutil şi chiar anti-productiv să vorbim acum despre fineţuri de PR. În condiţiile în care foamea, supra-taxarea, corupţia, disperarea, au scos oamenii din zona lor de siguranţă pentru a participa şi împinge spre succes candidatul Klaus Iohannis. Succes care acum îl atribui nonşalant unor tehnici de PR.
*unele lucruri trebuie spuse, altfel creăm o balon de săpun, unul care este posibil să se spargă tocmai pe imaginea Preşedintelui Iohannis, din cauza neatenţiei fostei? sale echipe de PR.