Dacă este sau nu, Mobile Native Advertising, viitorul marketingului online, se discută din ce în ce mai frecvent în mediul de specialitate.
Părerile majorităţii specialiştilor asta ne indică. Şi o fac destul de clar, argumentat fără dubii. Viitorul marketingului online este reprezentat de Mobile Native Ads.
Numai că, Native Ads nu îmi pare a fi viitorul. Ci deja prezentul. Sunt deja ani de zile de când, ca şi marketeri, folosim şi ne folosim de Native Ads. Mai mult de atât, am dezvoltat conceptul şi l-am transformat în Social Native Ads.
Acelaşi lucru se întâmplă şi în zona Mobile. Acolo unde atenţia tuturor se îndreaptă acum. Native Advertising se dovedeşte a fi conceptul cel mai potrivit, de folosit, din moment ce conţinutul creat şi mai apoi promovat de branduri ajunge rapid viral, cu ajutorul utilizatorilor de telefoane inteligente ori tablete. Însă, Mobile Native Ads se folosesc de cel puţin 3 ani de zile. Este drept, totuşi, că succesul acestor reclame a venit odată cu accesul marii majorităţi a populaţiei la dispozitive inteligente, mobile.
Un lucru este clar. Optimizarea site-urilor pentru Mobile a trecut de mult de faza „trebuie” şi a ajuns la „obligatoriu”. Pentru că indiferent de cât de corect şi bine ar lucra un marketer, dacă site-ul nu este optimizat Mobile, atunci totul este în zadar.
Rămâne de văzut dacă Mobile Native Ads reprezintă viitorul marketingului online sau nu. Eu cred că da.