Recenta plecare a lui Vic Gudontra din echipa Google Plus a învolburat, mediatic vorbind, apele în jurul reţelei. Pentru foarte mulţi analişti din domeniu, plecarea omului cheie, de al cărui nume se leagă lansarea pe piaţă şi dezvoltarea G+, înseamnă un uriaş pas înapoi, unul ce tinde să ducă spre pieire reţeaua.

E un obicei, parcă, de fiecare dată când se întâmplă ceva major în cadrul companiilor, mici sau mari, să apară prognoze de genul „va muri, va dispărea, gata”. Şi e un pic frustrant, pentru că de fiecare dată observi că cei ce sunt consideraţi lideri de opinie (ori formatori) o dau în bară cu modul lor de gândire şi analiză. Sigur, aşa s-a întâmplat mereu şi se va întâmpla în continuare. Dacă se adeveresc prognozele vor fi consideraţi „super-duper”, în caz contrar vor dispărea câteva zile din online pentru a se face ignoraţi de mişto-urile internauţilor.

Moare Google Plus? -eu zic că nu!

Credeţi că o echipă din care fac parte peste 1200 de oameni inteligenţi, muncitori, dedicaţi, nu-şi va mai regăsi cadenţa doar pentru că unul singur a plecat? – eu zic că mai degrabă se va găsi un înlocuitor pentru postul lăsat liber, înlocuitor ce va aduce un plus de valoare. Google obişnuieşte să dea credit tinerilor, de asta şi pregăteşte zeci de mii de specialişti la nivel mondial.

E important G+ pentru Google? – eu zic că e prea bine şi mult prea complex integrat în celelate servicii Google pentru ca G+ să nu fie important. De la Adwords, True View până la Google Search, toate serviciile au integrat G+.

Să închizi un serviciu precum G+ e o bătaie mai mare de cap decât dacă-l ţii online. (asta ca o extrapolare)

Pe lângă asta, reţeaua chiar merge bine, cu aproape jumate de miliard de utilizatori activi. În pofida estimărilor unora, G+ chiar este o reţea activă. Sigur, pentru cei ce sunt activi în permanentă pe Facebook, Twitter şi Instagram e mai greu să fie activi şi pe Google Plus (de unde atâta timp pentru social networking). Dar, pe de altă parte, sunt enorm de mulţi utilizatori pentru care Twitter şi Instagram nu există ori dacă există atunci asta înseamnă doar o verificare rapidă de flux, câteva minute pe zi, iar timpul şi-l petrec pe Google Plus, în miile de comunităţi formate (mult mai active ca grupurile de Facebook).

Şi atunci, de unde până unde prognoze „morbide”? -pentru că aşa le place unora, de fiecare dată când sunt ceva mişcări logistice în cadrul unor companii, să vadă totul negru. 🙂