Probabil, de acum încolo, de fiecare dată când cineva va ataca Facebook, cifrele din raportul impactului real al reţelei de socializare asupra economiei globale vor servi ca şi contra-argumente.
Ca să vă faceţi o idee, în cazul în care nu aveţi timp să citiţi raportul realizat de Deloitte, iată câteva cifre uluitoare despre ce înseamnă Facebook pentru economia globală:
– impact economic global generat în 2014 de cca 227 miliarde de dolari, din care 148 de miliarde de dolari au fost ca efect al marketingului online desfăşurat prin conectarea canalului SM, Facebook, la campaniile de marketing.
– datorită Facebook, doar în 2014, au fost create cca 4,5 milioane de noi locuri de muncă. În ţările UE fiind create cca 0,8 milioane din acestea, generând un impact economic pozitiv de cca 51 miliarde de dolari ţărilor din Uniune.
– cel mai puternic impact asupra economiei, datorită Facebook, se simte în SUA, unde cifrele indică cca 104 miliarde de dolari şi cca 1,1 locuri de muncă nou create în 2014.
– tot americanii sunt şi cei mai deschişi la marketingul online, 81 de miliarde de dolari fiind generaţi ca efect al folosirii Facebook în strategiile de marketing.
– în UE, marketingul online a reuşit să „provoace” un impact economic pozitiv de cca 28 miliarde de dolari.
– dezvoltarea de aplicaţii dedicate Facebook, a generat un impact de 13 miliarde de dolari doar în zona EMEA (Europa, Africa, Orientul Mijlociu)şi nu mai puţin de 270.000 de locuri de muncă.
Cifre ameţitoare. Vă recomand să citiţi întreg raportul.
Ca o scurtă notă, la articol, oare ce impact a avut Facebook asupra terminării crizei economice globale începute în 2008 şi încheiată în primăvară lui 2014?