Pentru cei care activează sau îşi doresc să activeze în marketingul online, informaţiile de moi jos le vor fi folositoare. La fel de folositoare sunt şi informaţiile publicate în primul articol de acest gen.
Trecând direct la subiect, iată alte, câteva, greşeli fundamentale în marketingul online:
– Lipsa de încredere în potenţialul pe care-l are marketingul online în a genera vânzări, direct. Această lipsă de încredere se regăseşte cu precădere în rândul managerilor, care deşi spun că sunt la curent cu tendinţele, nu acţionează ca atare, preferând să trateze marketingul online doar ca un mod „de a avea reclamă în online” şi atât. Greşeala marketerilor este că foarte mulţi se consideră simpli oameni de vânzări şi nimic mai mult.
– Site-ul nu este unul adaptat vremurilor. Iar asta este cumva derivat tot din lipsa de încredere a managerilor. Deşi domeniul se schimbă într-un ritm ameţitor, webdesign-ul şi tehnologiile folosite la fel, există totuşi enorm de multe site-uri care par simple broşuri online ori broşuri online cu o mică adăugire de ecommerce. Greşeala marketerilor este că nu îşi impun punctul de vedere, că nu forţează îmbunătăţirea lucrurilor.
– Marketingul Online nu are nevoie de „oferte noi, reduceri noi” în fiecare zi sau în fiecare săptămână. Se poate lucra profitabil pentru firma/companie şi fără reduceri de preţ, „oferte senzaţionale” s.a.m.d. Menţinând tehnicile de marketing aplicate doar în zona „sale, flash sale etc” se riscă mult cifra de afaceri anuală a firmei/companiei. Pe lângă asta, un alt aspect intră în zona de risc şi anume atragerea de clienţi „vânători de chilipiruri”, care statistic sunt departe de a deveni în vreun fel clienţi fideli ori clienţi pentru care să conteze brandul, nu preţul produsului (sau brandul magazinului, nu preţurile din magazin). Greşeala marketerilor este, aici, că lucrează pe strategii dezvoltate pe termen scurt sau mediu.
– Nefolosirea uneltelor de analiză. Indiferent de dimensiunea unui magazin online (în produse, vânzări, clienţi) este nevoie de unelte de analiză. Chiar şi un simplu Google Analytics poate scoate la iveală lipsa de randament a metodelor aplicate la nivel de marketing online. Un marketer care nu este în stare să citească statistici, cel puţin, nu este marketer bun.
– Teama de a investi în marketing online. Sau altfel zis, limitarea bugetelor de marketing online până undeva în aproprierea derizoriului. Indiferent de cât de „senzaţional” ar fi un produs ori serviciu, este nevoie de investiţie în marketing pentru a-l face vandabil. Iar aici, greşeala marketerilor este că uită un detaliu esenţial şi anume că în online dacă nu creşti atunci dispari.
…va continua…