Mă amuză cum multe personaje din online, și mă refer aici la bloggeri ori specialiști de marketing online, sar în sus revoltați acum că Facebook, Google, Youtube și alte medii de reclamă trimit trafic fals către site-urile promovate.
Ori că traficul trimis nu este de valoare. Că se poate și fără el.
Ori că jumătate din banii alocați advertisingului online sunt irosiți. Că rezultatele sunt aceleași cu sau fără acei bani.
Este amuzant pentru că arată gradul de pricepere a ceea ce înseamnă Marketing. Și e și mai amuzant, de-ți vine să plângi, că oameni de Marketing nu știu să-și analizeze propriile campanii.
Există o grămadă de indicatori in Analytics, de la timpul petrecut de vizitator pe un site/o pagină, până la bounce rate și exit rate. Vedem acolo că timpul petrecut de un vizitator din Display Ads pe un oarecare site e mai mic de 1 minut și nu ne punem întrebări? Păi nici nu trebuie să fie bot acel vizitator. Poate fi la fel de simplu un vizitator adus de o ”micro-targetare” făcută cu fundul. Am pus ghilimele pentru că mai sunt naivi care cred că micro-targetarea este posibilă, că au auzit ei că așa a făcut Cambridge Analytica.
Eu zic așa: – verificați-vă campaniile în detaliu și întrebați dacă nu știți să interpretați rezultatele. Încetați să mai luați metricii și dimensiunile analytics ca niște simple statistici. Sunt bani acolo, bai pe care-i pierdeți din neatenție.