Decizia de acum ceva timp a lui Praslea cel Voinic, asa cum putem supra-numi reteaua de socializare Instagram, de a vinde pozele urcate de proprii utilizatori a starnit reactii vehemente din partea acestora! Altii, care chiar au de pierdut, financiar vorbind, de pe urma unei astfel de mutari, au hotarat intr-un mod ceva mai radical, pur si simplu suspendandu-si conturile! De exemplu, National Geographic, care simtind faptul ca nu este corect ca proprietarul unei retele de socializare sa foloseasca continutul generat de utilizatori in scopuri comerciale directe, a decis inchiderea contului, un cont extrem de popular de altfel!
Momentan, cei de la National Geographic au adoptat o cale, initiala, de boicot, spunand ca nu vor mai posta fotografii noi in retea, insa daca cei de la Instagram nu revin asupra deciziei lor de a monetiza continutul generat de utilizatori, atunci cu siguranta isi vor inchide contul!
Se prea poate ca decizia Instagram, sa fie una dintre cele mai neinspirate decizii luate de Mark Zuckerberg, boss-ul Facebook, proprietarul de drept al Instagram! Ce va urma, vom vedea, insa daca decizia Instagram ramane neschimbata, atunci putem asista la un precedent extrem de periculos si nu mare ar fi mirarea ca in viitorul apropiat aceeasi masura sa fie aplicata si pe continutul generat de utilizatorii Facebook!
Sa fie oare primul semn ca Social Media, desi inca tanara si inca ne-adaptata, este supra-evaluata? E de inteles si decizia Instagram, ar fi de inteles si o eventuala decizie asemanatoare a Facebook, caci doar cine ar putea fi indiferent la faptul ca datorita investitiei si muncii tale, altii isi ruleaza afaceri de zeci de miliarde de euro, fara ca macar sa investeasca, la propriu, in retea, nici macar 20% din acesti bani!
Pentru a intari oarecum ideea, ca decizia lui Mark Zuckerberg, nu este pur financiara, adica omul nu vizeaza castigul financiar, aflam ca la doar cateva ore dupa ce Instagram anuntase noua reglementare, bossu-ul cel mare :D, donase unei organizatii non-profit din Silicon Valley actiuni la Facebook in valoare de 500 de milioane de dolari!
Nu ne grabim cu concluzie, doar constatam! Ce anume? Simplu, Social Media are nevoie de specialisti nu de speculanti, pentru ca efectul unei economii conduse de speculanti il putem constata cu usurinta in Romania noastra cea de toate zilele! 😀