Diferența de preț dintre produse din aceeași categorie de utilizare și cu producători diferiți este datorată Brand-ului. Produsele sunt toate la fel de bune, doar că unele sunt mai scumpe doar pentru că sunt de Brand.
_____
Poezia de mai sus a fost repetată obsesiv de foarte mulți agenți și consultanți de vânzări întâlniți în ultima perioadă. Toți consideră, cumva, că Brand-ul este ceva ce ține doar de promovare, de publicitate, de PR. Ca o paranteză fie spus, este fix genul acela de gândire tipic celor care cred ca Ferrari nu sunt mașini bune pentru că nu le cumpără prea mulți. 😛
Diferența de preț dintre produse din aceeași categorie de utilizare dar cu producători diferiți este, desigur, datorată Brand-ului, mărcii. Dar acel producător a devenit sau are un Brand nu pentru că nu știu ce mega-campanii de promovare a făcut, ci pentru că a dovedit fiabilitatea și calitatea produselor sale. Tehnologia folosită în fabricare precum și după caz, tehnologia produselor fac Brand-ul. Promovarea, PR-ul sunt doar niște ancore pentru Sales, cu ținte pe termen scurt, mediu sau lung pentru a face vandabil ori a vinde respectivele produse, totul ca parte a unei strategii de Marketing.