Pentru specialiştii SEO clipurile din articol nu reprezintă o noutate, în fond pentru cei ce cunosc domeniul şi mai ales lucrează zi de zi în SEO, miturile acestui mediu sunt arhicunoscute. Însă sunt şi mulţi pasionaţi de SEO ori webmasteri ce datorită lipsei fondurilor ori a unor conexiuni cu oameni de SEO, preferă să-şi optimizeze singuri site-urile.

Se vorbeşte în primul clip fix despre miturile din SEO, atenţia fiind concentrată asupra celor mai importante mituri:

-campaniile Adwords ajută la urcarea în ranking în Google Search (ceea ce este de fapt o mare gogomănie);

-Google schimbă frecvent algoritmii motorului de căutare doar pentru a forţa marketerii să cumpere reclamă în Adwords (ceea ce deşi e greu de dovedit este totuşi o gogomănie, demontabilă rapid tocmai prin ceea ce înseamnă şi face SEO);

-automatizările SEO rezolvă toate problemele (se referă la software, în speţă cel de backlinkuri şi la cele ce aplică definiţii automate paginilor web, software-uri ce reuşesc să lase „urme” tocmai datorită faptului că sunt automatizări şi creează şabloane, uşor de recunoscut şi penalizat mai apoi de Google)

-cele mai bune „şmecherii” pentru a ajunge pe locul 1 în ranking pe Google Search (ceea ce este o altă gogomănie, mai ales de vreo 4 ani încoace, de când poziţia 1 nu mai este de fapt poziţie 1 ci poziţie medie 1, bazată pe istoricul de navigare al utilizatorilor de Google Search)

În al doilea clip se vorbeşte tocmai despre ranking în SERP şi despre cum site-urile mici pot bate cu uşurinţă site-urile mari. Dacă pentru mulţi acest lucru poate părea imposibil, pentru cunoscători este o rutină. Datorită noului motor Google Search (Hummingbird) nu mai contează atât de mult cât de mare este un site, în speţă câte pagini are, câte backlinguri are ori ce pagerank are.

Google Search se bazează foarte mult acum pe istoricul de navigare al utilizatorilor săi (cei ce navighează logaţi în contul Google sau Youtube). Pe lângă asta mai contează şi istoricul precum şi conexiunile utilizatorilor în reţeaua Google Plus, precum şi informaţiile de popularitate în SM (prin Social Data Hub).

Reducând la cât mai simplă posibil, esenţa a ceea ce încearcă Matt Cutts să spună este că cel mai important pentru un site, mare ori mic, este calitatea conţinutului sau şi relevanţa pe care acel conţinut o are pentru utilizatorul de Google Search. Adică nimic nou, cu adevărat, însă ceva ce foarte mulţi webmasteri şi oameni de SEO ignoră cu desăvârşire.

Urmăriţi clipurile, sunt foarte interesante şi încetaţi să mai credeţi orice „sfat” primit de la diverşi ne-avizaţi. Atenţie mare la informaţiile despre „cum să optimizezi un site”, sunt destui acei mici specialişti copy-paste care nu au optimizat în viaţa lor un site dar care lansează fel şi fel de informaţii false în mediul online.