Postul asta trebuia scris cu diacritice si super-formatat, dar pentru ca vreau s-o ard romaneste, nici nu pun diacritice si nici nu formatez! 😀

Am citit azi(ieri, depinde cand citesti) un articol destul de ok scris de Chinezu’! Omul le-a zis si le-a zis bine, per total e de apreciat in primul rand munca pe care a depus-o pentru a colecta toate informatiile pentru respectivul articol!

Insa, un mare insa, ce a scris Chinezu in articol ridica niste mari semne de intrebare!

In primul rand ridica la fileu, din nou, pentru a nu stiu cata oara, cat de ignoranti sunt romanii!

Deci, spicuind prin text si comentarii aflu ca pe nu stiu ce platforma de servicii de advertising se platesc 3 euro pentru un link si 6 euro pentru un articol! Mie mi se pare stupid de-a dreptul! In primul rand pentru ca un articol are doua linkuri sau chiar trei, in cerinte, de unde rezulta ca de fapt mai bine pui doua linkuri decat sa mai scrii si articolul, oricum sunt aceeasi bani!

E o chestie de logica, pana la urma, cum oare poti sa platesti 3 euro pe link si 6 euro pe articol cand criteriile, munca etc…, pentru a face acel articol sunt cu totul altele si cand oferi cu mult mai mult decat ofera un prapadit de link?! Pai poti, o arzi romaneste, cu tupeu, gasesti cativa novici in domeniu si le retezi orice urma de speranta cand tu ca mare ”bastan” incepi a te rupe in figuri!

Nu am nimic impotriva respectivei platforme, mi-a fost clar ca pretul era dictat de cei ce operau prin intermediul respectivei platforme, dar sa fim seriosi, ca administrator, ca om de afaceri, chiar atat de ignorant poti sa fii incat sa nu observi o discrepanta asa mare intre realitate si fictiune?

Nu stiu, mie imi sfideaza logica, dar imi e destul de clar ca multi sunt prin online doar ca sa se afle in treaba iar daca nu stiu un lucru elementar nici macar nu depun efortul de a-l invata!

E asa greu in Romania anului 2013 sa impui niste reguli clare, sa indici niste parametri minimi, preturi minime ce trebuie respectate? Eu cred ca nu, dar e nevoie de curaj ori cum curajul pe la romani a cam ramas doar atribut de dictionar, imie clar ca va fi foarte greu pentru un mediu precum blogosfera si advertisingul generat de blogosfera, sa se profesionalizeze!

Nu cred ca e greu sa construiesti un algoritm care sa dicteze in mod direct proportional un pret, adica mai pe sleau, daca valoarea ”la bursa” a unui link ajunge la 3 euro(pt blog pr-x) atunci valoarea unui articol trebuie sa urce direct proportional!

Economia de piata se bazeaza in principal pe doua elemente definitorii, cererea si oferta(sau invers) insa asta nu inseamna ca nu trebuie sa existe criterii clare, parametrii, preturi ce trebuie tinute sub control caci altfel dispar si unii si altii, si freelancerii dar si advertiserii din online!

Stiu, imi veti zice ca intermediarii sau intermedierea ucide piata, dar sincer sa fiu tine de toti, de noi toti, cu totii trebuie sa fim atenti sa tinem o piata sub control, sa fim siguri ca exista o paine si azi dar si peste cateva luni!

Nu de alta, dar in ritmul asta nu mare mi-ar fi mirarea sa descopar ca peste un an se va plati 1 euro pe link si 0,50 pe articol(de 300 cuvinte, 3 linkuri, imagine sugestiva, share pe social media)! 🙂

In rest, toate-s vechi dar noi sunt toate, timpul va cerne graul de neghina, sper! Chestia amuzanta si ironica deopotriva este ca unii trag cu dintii si inventeaza fel de fel de lucruri faine ce tintesc sa aduca respect, stima de sine, profesionalism bloggerilor iar altii se comporta ca si cand nu ar fi vazut bani in viata lor!:D