Automatizari de Marketing Online. Versiunea scurtă.

Automatizările de Marketing Online sunt topicul favorit al multor discuţii în ultimul timp. Numai că, nu ştiu cum se reuşeşte performanta, dar cei ce pretind a cunoaşte domeniul nu fac un minim de efort să se intereseze despre ce înseamnă Automatizări de Marketing Online.

Aş fi preferat să nu scriu articolul, nu-mi place să corectez. Prefer să-mi văd de treaba mea, de clienţi şi job-ul meu.

Însă, se distribuie atât de mult bullshit în online şi pe la conferinţe, atunci când se vorbeşte despre Marketing Online, încât mă întreb: oare de ce ajung unii oameni să vorbească despre domeniul asta când ei sunt paraleli cu asta sau ştiu doar foarte puţin?!

Automatizările, în Marketingul Online, se împart în următoarele mari categorii:

Marketing Intelligence

automatizări on-site, care înseamnă Up-Sells şi Cross-Sells, recomandări de produse în funcţie de istoricul de navigare al utilizatorului pe site, Rebate sau Discount programat, oferte de produse grupate. Formulare speciale de download în urma înserării adresei de email (sau alte date), predispunerea spre salvare automată a datelor utilizatorului pentru auto-compilarea formularelor de comandă pe site. Şi încă multe, multe, altele, inclusiv cele care colectează, triază şi raportează date despre experienţa utilizatorului pe site, vânzări etc.

automatizări off-site, de advertising şi marketare . Asta-i zona cea mai complexă. Pentru că intră “în horă” super-platforme gen Google Adwords, Double Click, My Client Center de la Adwords, Youtube True View tot în Adwords, Facebook Ads şi Facebook Business, Twitter Ads şi tot ce înseamnă Ads pe web. Tot aici intră instrumentele Analytics, gen Google Analytics şi altele. Instrumentele de prospectare a pietei tot in aceasta categorie se regasesc.

Marketing Workflow

automatizări off-site, de comunicare şi CRM, bugetare si planificare. Programe create pentru colectarea de date (despre utilizatori şi comenzile lor, despre prezenţa companiei în online, menţiuni etc). Programe de livrare automată-programată a informărilor către utilizatori (via email, reţele de socializare etc). Programe pentru planificare si bugetare a campaniilor.

Este stupid şi complet aiurea să susţii că automatizările de marketing sunt cele de comunicare şi CRM. Şi fac referire la asta, la comunicare şi CRM, pentru că enorm de mulţi dintre cei ce-şi fac publică părerea despre automatizările de marketing, dau exemplu doar automatizările astea. Când astea sunt cele mai simple automatizări din marketingul online.

*Iar cele de mai sus reprezinta doar varianta scurta a automatizarilor de Marketing Online.

*Citeste si alte articole pe topicul Marketing Online.

2 Comments

  1. Ela Prodan Reply

    Cred ca stiu discutiile sau cel putin stiu la cine faci referire. Este greu sa vorbesti despre automatizari de marketing online unor persoane obisnuite sa foloseasca doar Mail Chimp, Buffer si HubSpot in activitatea lor zilnica.
    Iti dai seama ca se lasa cu dureri de cap pentru respectivii atunci cand discutia trece la nivel foarte avansat si se vorbeste despre RTB si Programatic Buying. Asta in conditiile in care in Adwords se lucreaza de ani de zile cu Bid-uri programte si reguli de Bidding, automatisme pe care oricine din marketingul online ar trebui sa le cunoasca.

    • Liviu R. Reply

      Chestia cea mai enervanta este ca s-a pornit un fel de campanie de promovare a marketingului online, in maniera in care tot felul de wanna-be-marketeer isi atribuie insusiri de mare specialist. La fel s-a intamplat in urma cu vreo 3-4 ani, pana anul trecut, cu Social Media. Peste noapte toti erau super-specialisti de Social Media. Numai ca, daca in cazul SM orice PR-ist capabil sa trimita un newsletter ori sa programeze un status pe FB era angajat ca specialist SM, in cazul OM situatia va fi foarte grava daca se aplica, in conditiile in care nu numai ca nu se pricepe ce-i OM dar nu se pricepe nici macar ce-i marketingul. La fel, daca in SM s-a acceptat ideea de practicieni vs teoreticieni, in OM pentru a putea tine lectii de teorie trebuie sa ai cel putin cativa ani de practica in spate.
      Probabil peste vreun an ori doi vom auzi de “s-a spart bula marketingului online” ori ceva de gen. Asa cum s-a tot repetat aiurea si obsesiv cu SM.

Leave A Reply

Navigate
%d blogeri au apreciat: