Întrebarea din titlul articolului este una frecvent utilizată de cei care fie nu ştiu ce rol are Google Analytics, fie de cei care deşi pretind că sunt aşi, în domeniu, fac erori elementare şi apoi caută sfaturi în ceasul al XXII-lea, ca să zic aşa.

Pe scurt, nu, nu este deloc bine ca secvenţa de cod Google Analytics să apară mai mult de o singură dată pe o pagină.

Pentru că duce la o raportare greşită, complet nerealistă şi cu date absolut paralele cu realitatea.

Dar, există mai multe cazuri de erori de înserare. Spre exemplu, cea mai des întâlnită este cea în care apar atât codurile analytics.js cât şi ga.js, adică atât versiunea nouă cât şi cea veche a codului. În urmă cu un an şi ceva, dacă-mi amintesc bine, Google Analytics a primit o actualizare de platforma, implicit trecând la ceea ce ei numesc Universal Analytics.

Un alt exemplu este cel al existenţei simultane a codurilor ga.js şi dc.js. Adică Google Analytics cât şi DoubleClick (în trecut cu rol de utilizare a funcţiei de Display Advertising, în Google Analytics). Recomandarea aici este alegerea unei singure variante de cod. Sau, mult mai bine, migrarea la analytics.js, în fond trackingul de events poate fi uşor implementat folosind Universal Analytics.

La fel, ar mai fi existenţa simultană a codurilor ga.js şi urchin.js (codul GA de dinainte de ga.js). În cazul urchin.js există şi recomandarea de a migra obligatoriu spre ga.js şi mai apoi spre analytics.js. Pentru că este un cod vechi, foarte vechi.

Ideea este că atunci când există astfel de erori de implementare, GA supra-raportează vizualizările de pagină şi numărul vizitatorilor paginii, însă sub-raportează numărul vizitatorilor eligibili pentru funcţii gen Remarketing. Ceea ce, este o chestiune nu tocmai corectă faţă de un client spre exemplu, pentru că în fond poţi astfel falsifica numărul de vizualizări şi vizitatori, crescând cifrele.

În oricare din situaţii, recomandarea este simplă. O singură secvenţă de cod este suficientă.