A fost agitație mare, de fapt încă mai continuă reacțiile. Și de data asta chiar fără motiv. Pentru că Florida 2 a fost o actualizare de tip Broad Core, adică fără a ținti o nișă anume sau o anumita secțiune, ca în multe alte cazuri.
Florida 2 a însemnat doar o recalibrare a algoritmului Neural Matching, cel care calculează relevanța conținutului paginilor web pentru interogările utilizatorilor.
Deși multora încă nu le vine să creadă, iar Google chiar spune adevărul de data asta, Florida 2 nu face altceva decât să repare o altă actualizare Broad Core și anume Medical, din august 2018. Adică tocmai actualizarea care introducea Neural Matching. Motivul, și tot Google recunoaște, a fost ca AI-ul a oferit rezultate pe care specialiștii nu le anticipaseră.
Au avut de suferit site-urile cu conținut slab dar optimizat tehnic SEO. Adică cele fără plus valoare pentru utilizator. Pentru mulți alții a însemnat un fel de back in business, mai ales dupa ce Medical i-a lovit rău de tot.
Oricum, la mai mult de 2 săptămâni de la actualizare, pare că lucrurile se clarifică. Au fost doar fluctuații mari, temporare. Și mici modificări de ranking mediu.
Teoriile conspiraționiste și alte rahaturi nu își mai au locul acum. Iar cei care se precipită la fiecare actualizare, ar fi trebuit să învețe până acum SEO, în loc să aplice aceleași tactici vechi de link-building ori de canibalizare de keyword-uri.