Google are o unealta, un software care aduna informatii despre utilizatorii sai, incepand de la site.uri vizitate, timpul petrecut pe un site anume, clickuri pe reclame, cautari in motorul de cautare..etc…! In functie de anumiti parametri, stabiliti de comun acord cu specialisti in social media, psihologi, specialisti in advertising, s-au stabilit anumite tipare de incadrare a fiecarui utilizator de Google, acordandu-se descriere, acordandu-se caracteristici si preferinte pentru fiecare utilizator in parte!

Unealta de care vorbim se numeste Ads Preferences Manager si este capabila sa ghiceasca datorita acelor tipare, inclusiv varsta utilizatorului, modul sau de gandire, modul sau de reactionare la anumite reclame, ce anume va prefera sa acceseze atunci cand i se va prezinta o reclama! Softul este inca la inceput de drum, insa rezultatele sunt indeajuns de multumitoare, astfel incat Google Adsense si AdWords sa se bazeze pe acesta!
Practic, Google si-a format un mod de a percepe utilizatorul ca si individ, nu stiu cat e de bine sau nu, dar sunt sigur ca este foarte eficient pentru campanii de publicitate, pentru ca tinta va fi atinsa mult mai usor, reclama potrivita va ajunge la utilizatorul potrivit!
Evident, exista inca multe hibe ale softului, de multe ori parand a fi ”confuz”, gresindu-se varsta sau sexul utilizatorului…dar si asta e interpretabil!
 Vreti sa incercati ? Accesati Ads Preferences de aici!

Poate cei care inca mai cred ca internetul este o lume libera, unde se pot manifesta in libertate deplina, vor medita putin mai mult acum, inainte sa arunce vorbe 😀

ps:-nu luati chiar in nume de rau ce face Gogu’ pentru a-si spori veniturile din advertising, pentru ca pana la urma, asa fac toate firmele mari, in special, creandu.si tipare, stabilind parametri pentru a reusi sa faca o publicitate reusita!