Nu sunt vreun specialist in domeniu, adica sa am diploma pentru asa ceva (desi nu am auzit sa existe cineva), dar imi permit sa vorbesc despre Social Media prin prisma experientei acumulate in cativa ani de blogging (si sunt multi la numar).
– In principiu, Social Media, inseamna afacere sau indrumarea afacerilor si investitiilor catre advertisingul si marketingul online, la fel cum Mass Media o face in offline!
– Termenul de Social Media, inventat recent, sa tot fie vreo 2 ani, incearca sa defineasca tot ceea ce se intampla in online, pe site.uri, bloguri, platforme CMS, platforme de jocuri online etc….adica tot ceea ce inseamna activitate online! Multi, in Romania, confunda Social Media cu blogurile si activitatea bloggerilor, ceea ce este cat se poate de gresit, pentru ca privind un esantion statistic, bloggerii nu reprezinta decat 4% din totalul utilizatorilor de online si angreneaza alti 20% utilizatori de online (cititorii de bloguri)! *statistica disponibila pe socialbakers.com -pentru Romania!
-Partea cea mai importanta a Social Media se desfasoara pe Facebook, You Tube si Twitter, acolo unde procentele ajung si la 90% din totalul utlizatorilor de servicii online!
– Social Media inseamna ,site.uri cu continut generat de catre utilizatori, tocmai de asta Facebook are un asa de mare succes in domeniul marketingului si advertisingului online, pentru ca normal, cel mai bun advertising se face acolo unde este marea majoritate a utilizatorilor de online!
-Social Media inseamna strategii de marketing si advertising aplicate la nivel de online, tocmai de asta in ultima vreme, multi dintre bloggerii disperati dupa notorietate ajung sa aiba o atitudine de ”traseiste”, inventand si manipuland realitati dupa bunul plac!
-Social Media este perceput ca si ”web 2.0”, o perceptie potrivita doar in masura in care se face diferenta dintre cele doua concepte, caci ”web 2.0” inseamna partea complementara a Social Media, adica acea parte in care se lucreaza intens pentru continut, fiind incluse site.uri, bloguri, platforme cms etc…totul pentru a crea continutul necesar s-au pentru a pune la dispozitia utilizatorilor de online instrumente cat mai usor de folosit si aplicat pentru a crea continut! De ce este important continutul? Evident, fara continut nici un site, fie el si Facebook, nu ar mai fi atractiv, caz in care nicio firma nu ar mai fi dispusa sa investeasca in campanii de advertising in online!
….va continua….