Nu prea imi sta mie in caracter sa fiu unul din cei care sunt pusi pe ironii, dar ceea ce am sa va zic e de-a dreptul hilar!
 Se pare ca o noua moda a prins printre bloggeri, de data asta printre cei din America, acolo unde termenul ”virtual” capata conotatia de ”fictiv”!
 Se intampla pe un blog scris de o domnisoara din Chicago, acum cateva saptamani, sa porneasca o campanie de promovare cum nu a mai fost vazuta prin blogosfera de orice natie, nu numai americana! Domnisoara respectiva, nu a gasit altceva mai bun de facut decat sa lanseze un zvon ca unul din amicii sai virtuali, blogger si el, ar avea o boala venerica! Bloggerul respectiv, unul destul de cunoscut in blogosfera americana, normal, aducea vizitatori pe orice blog unde.i era citat numele! Timp de cateva saptamani, in urma unei serii de articole in care sustinea ca respectivul blogger suferea de o boala venerica, domnisoara (Sarah, parca) a reusit sa.si tripleze numarul de vizitatori unici ai blogului sau! Normal, consecintele s-au facut simtite imediat, caci desi ca si blogger capatase notorietate, Sarah, a fost trimisa in judecata sub acuzatia de calomnie, pe buna dreptate, nu-i asa?

 Undeva mai la sud, tot in SUA, un blogger din Texas, si-a inventat pur si simplu o a doua viata! Bloggerul de 21 de ani, si-a construit un profil cu nume fictiv, unde in CV avea trecut ca lucreaza ca si consultant de afaceri pentru firme de renume, gen Coca Cola sau Nike! Bloggerul respectiv, nu numai ca se folosea de numele respectivelor firme, dar ajunsese chiar sa ofere servicii de consultanta in afaceri, contracost evident, naivilor ce ii credeau povestea! Consecintele?  A fost trimis in judecata pentru inselaciune!

 In Europa(sau asa am vrea sa credem), mai exact in Romania, o alta metoda de promovare apare la orizont, preluata parca din disperarea jurnalistilor ce alearga dupa rating! ”Click aici!… Intra si vezi!.. Senzational!” sunt cateva din titlurile care impanzesc in ultima vreme blogosfera, cu motivul cat se poate de evident de a capata putin trafic, cativa vizitatori  in plus pe zi!…sa mai zica cineva ca bloggerii si jurnalistii nu se aseamana, cel putin la moravuri :)))
  O alta tehnica autohtona este aceea de a crea campanii umanitare fictive, cu scopul fie de a obtine foloase materiale de pe urma naivilor, fie de a obtine notorietate si o imagine de buni samariteni! Deznodamantul acestor campanii?- evident, adevarul iese intotdeauna la suprafata iar cei in cauza devin din buni samariteni doar niste mascarici!