Vestea că Facebook a actualizat butonul Like aducându-i alături butoanele empatice (Love, Wow, Haha, Sad, Angry) a fost intens comentată ieri seară. Am văzut multe mișto-uri, multe ”Angry-faces”, însă nu am văzut ca oamenii din mediul Marketingului Online să sublinieze faptul că butoanele empatice duc Marketingul într-o nouă eră.
Marketing în era sentimentelor și a empatiei
O dată cu introducerea butoanelor empatice, pe Facebook, marketerii vor putea să afle date mult mai concrete despre ce reacții provoacă utilizatorilor anumite mesaje, despre ce tip de conținut impresionează audiența. Totul, bazat algoritmic pe activitatea utilizatorilor din rețea, poate fi agregat și folosit acolo unde este necesar (comunicări spre useri, reclame etc).
Atât de simplu și totuși atât de eficient. Doar datorită unor butoane.
Da, desigur, reacțiile vor fi toate cumulate ca număr sub forma Like. Dar datele despre cine a dat Love, Wow, Haha, Sad ori Angry vor rămâne și vor fi preluate algoritmic în statistici. De unde vom putea segmenta audiența în funcție de necesități.
Undeva, la Facebook, cineva a avut o inspirație de geniu. Iar Marketingul a fost adus în era sentimentelor și a empatiei. Nici un alt canal Social Media, nici un alt canal de comunicare Digital sau nu, nu poate în momentul de față să ofere astfel de informații despre audiențe.
Random links
Cards, Soundcloud, Hyper, Electrix, Stumble, Patreon, Medium