Alibaba, gigantul magazin online din China, a mai reușit să doboare un record în materie de vânzări. În doar o singură zi, cea de miercuri din această săptămână, Alibaba a avut vânzări de 14 miliarde de dolari.
Da, ați citit bine. 14 miliarde de dolari, în doar o singură zi.
Pe un magazin online.
Dar desigur, nu toate sunt ca în basme. Campaniile de Flash Sale, Rebate și alte tehnici de Sales, dirijate sub atenta ghidare a strategilor de marketing, au și un efect secundar. Unul care ține de impulsul de moment al clientului, care alege să cumpere un produs iar apoi se răzgândește. Pentru că asta se întâmplă când marketingul rulează doar la nivel de Sales și Advertising, supra-dozajul este frecvent iar clienții cumpără prin prisma impulsului de moment. Iar rezultatul este concretizat și printr-un număr mare de comenzi returnate, nu doar vânzări mari. Un volum uriaș de muncă, un proces ce implică forță de muncă foarte mare, dar care poate fi blocat oricând de goana după mai mult.
Se va scrie din ce în ce mai mult despre Alibaba. Mai ales în condițiile în care gigantul ecommerce din China își pregătește intrarea pe piața din Europa.
*info