Pentru cei ce administrează pagini Facebook ori pentru cei pentru care pagina Facebook înseamnă business, iată câteva mici trucuri care dacă sunt aplicate ajută la obţinerea unei mai bune audienţe.
Desigur, trucurile nu sunt tocmai trucuri. Adică nu reprezintă vreo manipulare, în vreun fel, a algoritmilor Facebook. Ci pur şi simplu sunt tehnici ce respectă întocmai modul de funcţionare a Facebook.
1 – Conţinut popular. Conţinutul care deja a fost publicat pe alte pagini ori profiluri de Facebook şi care a colectat interacţiuni (like, share, comment) obţine o bună vizibilitate rapid, asta pentru că tehnic vorbind are deja un scor de relevanţă bun, şi câştigă o audienţă mult mai mare decât acelaşi tip de conţinut dar care a fost ignorat.
Mă refer aici la postări populare. Atenţie, însă, nu trebuie republicat respectivul conţinut, ci doar redistribuit (share).
2 – Conţinut propriu, încărcat direct pe Facebook. Aşa cum este normal, Facebook „apreciază” foarte mult conţinutul „urcat” direct în reţea. Fie că este vorba de vizual (foto, video), fie că este vorba de text, acest tip de conţinut obţine scoruri de audienţă foarte bune.
Testele arată că o fotografie sau un clip postate pe o pagină de Facebook câştigă o audienţă mult mai mare decât orice alt tip de postare (link share, text, shopping CTA).
3 – Conţinut din surse diferite. Iar asta se aplică în special publisherilor, magazinelor online, creatorilor de conţinut ce deţin un site. Una dintre cele mai frecvente practici este aceea de a distribui linkuri de pe site-ul conectat paginii (gen articole liviur.ro pe pagina Facebook Liviu R.).
Şi aici, testele arată că diversificarea este sănătoasă, pentru o bună vizibilitate a conţinutului distribuit. Cu cât frecvenţa conţinutului distribuit dinspre aceeaşi sursă este mai mare, cu atât vizibilitatea conţinutului scade (direct proporţional).
4 – Conţinut cu link natural, ne-scurtat (Bit.ly, Goo.gl etc). Deşi aici încă mai am dubii, în sensul că sunt foarte multe variabile de luat în calcul, observ constant că linkurile scurtate obţin un CTR mai mic decât cele naturale. Cauzele sunt multe, dar nu fac subiectul acestui articol.
Dacă folosiţi Bit.ly, Goo.gl sau orice altă unealtă de scurtare a linkurilor doar pentru a măsura CTR (şi alţi metrici ori dimensiuni), atunci ar trebui să renunţaţi la practica asta. Puteţi face aceleaşi măsurători în Google Analytics, foarte uşor, fără linkuri scurtate.
Dacă folosiţi astfel de servicii de scurtare de link pentru alte motive (ascunderea adevăratului landing page, url natural foarte lung etc), atunci ignoraţi ce am zis. 🙂
_______
Toate informaţiile de mai sus, repet, sunt testate prin prisma modului de funcţionare a Facebook, urmând întocmai ghidul Facebook (Blueprint).