Cumva Facebook încearcă să-şi aşeze strategic piesele ca urmare a unui plan de marketing de lungă durată. Se simte destul de evident chestia asta.
Facebook avea până acum câteva zile 15 aplicaţii pentru smarthphone, aplicaţii destul de utile. Aplicaţia principala Facebook, extrem de populară. Pentru specialiştii Social Media, Pages este probabil o unealtă indispensabilă. Pentru utilizatori, Messenger şi Groups sunt parte din experienţa de zi cu zi pe Facebook. Apoi, ar mai Shout, Slingshot, Stickered, Sound Clips, Selfied, At Work, Strobe, F8, Rife, Lite şi Home. Desigur, nu mentionez nimic de Instagram si WhatsApp.
De curând, în acest grup a intrat şi Moments. Aplicaţie tot cu rol simplist, de a ajuta utilizatorii să-şi administreze mai uşor fotografiile, dar şi să le distribuie mai uşor. Atracţia principală a aplicaţiei urmând a fi funcţia de sincronizare a fotografiilor doar cu anumiţi prieteni. Ar mai fi, dar nu doar pentru Moments ci pentru tot ce înseamnă Facebook, noii algoritmi, cu o acuratețe de 98%, ai funcționalității de recunoaștere facială. Funcționalitate capabilă acum să depisteze și să identifice foarte rapid chipul unei persoane intr-o fotografie (scanează in 5 secunde cca 800 milioane de fotografii).
Aparent, Facebook a lansat o sumedenie de aplicaţii care pot fi utile. Dar care sunt destul de puţin utilizate, în principal pentru că aplicaţia Facebook, cea care aduce reţeaua de socializare pe smarthphone, este destul de complexă şi cu o funcţionalitate ce până la un anumit nivel înglobează funcţionalităţile celorlalte aplicaţii.
La modul cum Facebook acţionează în această perioadă şi mai ales cum a acţionat în ultimul timp, este destul de probabil să urmeze un asalt destul de puternic pe zona Mobile. Unul care să se concretizeze cu un sistem de operare bazat pe Facebook. Aproximativ acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul Google şi Android. In fond, tactica „iepurelui” nu s-a inventat de curând.
Mai vedem. Până atunci testăm Moments.