Când întreb cât costă o pagină de Facebook, mă refer strict la preţul de vânzare al respectivei pagini. În nici un caz nu mă refer la costuri de „întreţinere” ori dezvoltare.
Nu, nu am un răspuns, în cifre, la întrebarea din titlu, dacă aţi crezut cumva asta. Întreb doar pentru a mă lămuri care e logica din spatele valului de oferte de genul „vând pagină de Facebook”.
Pentru mine, ca specialist de marketing online, o pagină de Facebook, pusă la vânzare, nu costă nimic, indiferent că respectiva pagină are 1000 sau 1.000.000 de fani. În sensul că nu aş cumpăra o pagină de Facebook. Iar motivele, pentru care nu aş face aşa ceva, sunt lesne de înţeles. Pornind de la simplul fapt că segmentul de piaţă acaparat de respectiva pagină nu va fi nici măcar 1% filtrat în aşa manieră încât să corespundă unui anumit segment de business, atât ca arie geografică dar şi demografic şi interese.
Sigur, numărul de fani ai unei pagini de Facebook poate crea iluzia, unui neavizat, că va putea să folosească respectiva pagină pentru promovarea unui produs ori serviciu (sau a mai multor produse ori servicii). Realitatea este, însă, alta. Realitatea este că de fapt poţi cumpăra pagini ce au mii sau sute de mii de like-uri „la kg”. Ori că pagina a fost crescută în stil „fabrică de copiat conţinut” iar utilizatorii care au dat like respectivei pagini au făcut-o doar pentru pozele cu pisici ori citatele motivaţionale. Bineînţeles, nu mai vorbim de faptul că a devenit extrem de dificil să promovezi gratuit, pe Facebook.
Pe de altă parte, sunt sigur că undeva există şi persoane (patroni mai mici ori mai mari) care cad pradă periodic unor astfel de tentaţii, de a cumpăra pagini de Facebook „de-a gata”.
*ps: De fapt, poate aş cumpăra o pagină Fb dacă ar avea 2-3 milioane de fani, din care cel puţin 50% să fie în segmentul geografic/demografic targetat de business-ul pe care-l promovez.