Facebook Lite este încă în teste, dar încă de pe acum se ştie că aplicaţia este destinată ţărilor unde nivelul veniturilor populaţiei nu este unul tocmai grozav. Foarte mică, în kb, dar destul de rapidă, Facebook Lite are deja succes în ţări precum India sau Africa de Sud, asta în condiţiile în care aplicaţia a fost lansată în doar 8 ţări.
Pentru Facebook treaba e simplă. Au aflat deja că numărul de utilizatori de internet, la nivel mondial, este aproape de pragul critic de 3 miliarde. Mai mult de 60% dintre utilizatori fiind din ţări în care utilizatorii de internet nu-şi permit un abonament foarte performant de internet mobil. Şi cum vânzările de smartphone sunt în continuă creştere, chiar şi în respectivele ţări (brandurile chinezeşti ştiu de ce), este destul de evident că asta este strategia Facebook de a creşte numărul utilizatorilor din reţea. În fond, aplicaţia este una simplistă, nu consumă mult trafic de internet.
În acest moment, Facebook are la nivel mondial circa 1,35 miliarde de utilizatori activi. Cel mai probabil, cu aplicaţia Lite, vor reuşi să „înregimenteze” încă cel puţin 300 de milioane de noi utilizatori în următoarele luni de zile. La fel de probabil, până spre sfârşitul lui 2015, Facebook se va putea „lăuda” cu un milestone foarte important, 2 miliarde de utilizatori activi.