În cursul zilei de ieri, Google a implementat în motorul de căutare etichetele Mobile Friendly. Etichete care vor aviza utilizatorul de Google Search că site-ul al cărui rezultat apare în SERP este optimizat pentru Mobile.
Mutarea are ca scop evident îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor de Google Search şi implicit a site-urilor ce apar în SERP pe Google.
Din criteriile care fac un site să fie considerat Mobile Friendly se disting următoarele:
– site-ul nu foloseşte software ne-adaptat dispozitivelor mobile (software Flash, de exemplu);
– textul este lizibil fără ca utilizatorul să facă zoom în pagina site-ului;
– conţinutul site-ului este afişat în mod Responsive, astfel încât utilizatorul să nu fie nevoit să facă scroll orizontal;
– afişarea linkurilor şi butoanelor în site este făcută în aşa măsură încât accesarea unuia dintre ele să poată fi făcută foarte uşor (distanţa dintre linkuri să fie una suficientă pentru a permite asta);
Totodată, Google a pus la dispoziţia webmasterilor şi o unealtă de măsurare a îndeplinirii criteriilor Mobile Friendly. Dacă vreţi să vă testaţi site-ul sau blogul, atunci o puteţi face de aici.