Facebook vrea să bage mâna adânc în buzunarele companiilor.

Nu toate paginile de brand vor avea probleme. Sunt vizate în special paginile care nu creează conţinut unic. La fel, sunt vizate paginile pe care fiecare postare publicată este o reclamă în sine.

Sigur, titlul articolului la fel ca şi ştirea în sine sunt alarmiste. Iar pentru cei care încalcă regulile jocului chiar trebuie să fie privită ştirea ca un semnal de alarmă.

Din ianuarie 2015, Facebook va îmbunătăţi din nou algoritmii pentru a filtra şi mai bine conţinutul afişat în News Feed.

Schimbările vor viza direct şi fără echivoc paginile de brand. Astfel, conţinutul paginilor de brand va ajunge şi mai greu la fani. Asta ţinând cont ce deja se află la o limita critică a vizibilităţii.

Însă nu toate paginile de brand vor avea probleme. Sunt vizate în special paginile care nu creează conţinut unic (pam, pam). La fel, sunt vizate paginile pe care fiecare postare publicată este o reclamă în sine.

Toată schimbarea se bazează pe reacţiile primite de la utilizatori. Pentru cei din domeniu, SMM, nu este o noutate că reclamele pe Facebook primesc din ce în ce mai multe reacţii negative, în ultimul timp. Un tip de reacţii negative este ascunderea reclamei în News Feed. Ceea ce duce, în funcţie de numărul de astfel de reacţii, până la blocarea reclamei de către Facebook la nivel de reţea.

Pe de altă parte, mutarea asta a Facebook tinde să dea naştere unui nou fenomen-problemă, în contextul în care Content Marketing pare să-şi atingă apogeul. Iar acest fenomen va fi Supra-Crearea de Conţinut. Cred asta pentru că este consecinţa logică a ceea ce vor urmă să facă cei care doresc să minimizeze costurile, ţinând cont de specificaţiile de mai sus.

Pentru cunoscători, Content Marketing a devenit deja o tactică de marketing destul de costisitoare, în condiţiile în care companiile par a se fi transformat într-un fel de “entertaineri” pentru utilizatori. Cu alte cuvinte spus, aplicarea Content Marketing în ultima perioadă a depăşit deja ceea ce înseamnă acesta tehnică în sine, devenind în mod complet nepotrivit un fel de subordonat cu atribuţii proprii al Marketingului Online. Asta deşi, Content Marketing trebuie doar să fluidizeze prin puncte comune de aplicare (formă, strategie, exprimare, expunere) restul tehnicilor de marketing.

De aici şi până la Supra-Crearea de Conţinut nu este decât un pas. Astfel că vom putea asista în următoarea perioadă la naşterea unor adevărate “fabrici de conţinut”. Şi, din păcate pentru utilizatorii de Facebook, în special, şi pentru toţi ceilalţi, în general, nu există nicio garanţie asupra calităţii conţinutului ce va fi creat.

Ceea ce vreau să subliniez este că deja asistăm la livrarea de conţinut steril către utilizatori. Conţinut creat doar pentru a genera reacţii de moment, care să manipuleze cumva algoritmii Facebook, în primul rând. Conţinut creat doar pentru a arăta că o anume companie este activă în online. O accelerare a creării de conţinut nu va duce decât la propagarea acestei tendinţe de creare de conţinut steril.

Vom asista probabil la câteva mutări spectaculoase în următoarea perioadă. Una dintre aceste mutări este o probabilă dirijare a utilizatorilor spre alte reţele de socializare. O mutare dirijată, din umbră, de către marile branduri. Pentru că altfel, companiile şi firmele vor trebuie să bage mâna mai adânc în buzunare. Bineînţeles, pentru o foarte mare parte dintre companiile şi firmele ce activează online, nu reprezintă o noutate faptul că Marketingul Online costă, chiar dacă nu la fel de mult ca cel clasic.

Lasă un răspuns