In cazul in care sunteti curiosi cum decurg lucrurile in Social Media Marketing si in special pe Facebook, atunci informatiile de mai jos va pot fi de mare interes.
Social Bakers a publicat recent un raport statistic despre activitatea de marketing online, pe Facebook, relevant pentru primul trimestru al anului 2014, la nivel global.
Conspectand raportul, subliniez urmatoarele:
Plasament reclame pe Facebook
- reclamele in News Feed (desktop si mobile) au avut cel mai ridicat nivel CTR (in medie 2%), in crestere, sensibila, fata de trimestrele 2 si 3 din 2013;
- reclamele in coloana din dreapta (RHS) au avut cel mai scazut nivel CTR (in medie 0,2%), pastrand acelasi nivel ca in 2013;
- in proportie de doar 40% marketerii au ales sa afiseze reclame in toate zonele disponibile, pe Facebook (desktop, mobile, news feed, right-hand side etc), in scadere masiva ca preferinte, fata de aceeasi perioada a anului 2013;
- in proportie de aproximativ 30% marketerii au ales sa afiseze reclame doar in News Feed Desktop & Mobile iar 20% au ales doar News Feed Mobile (in usoara scadere);
- mai putin de 10% dintre marketeri au ales varianta Desktop (News Feed si RHS), pastrand totusi tendintele ultimelor 6 luni din 2013;
CPC in functie de plasament reclame pe Facebook
- cel mai scump CPC a fost in zona News Feed Desktop (undeva la 0,16 dolari), pe cand in News Feed Mobile a fost la 0,06 dolari, totusi ambele sunt in scadere fata de 2013;
- in schimb, in varianta Desktop CPC mediu a fost in crestere fata de intreg anul 2013, situandu-se undeva la 0,12 dolari;
- CPC a scazut si in varianta de reclama RHS, fata de 2013, fiind in medie la 0,11 dolari;
- per total, nivelul mediu CPC pentru reclame create in tip All Facebook (format si dispozitiv) a fost 0,07 dolari
- nivelul mediu CPC al reclamelor pe Facebook a fost de 0,10 dolari, in primul trimestru al anului 2014;
CPM in functie de plasament reclame pe Facebook
- cel mai ridicat nivel al CPM a fost inregistrat de reclamele tip News Feed Mobile, cu o medie de 2,6 dolari per mia de afisari (in scadere fata T4 al 2013);
- reclamele tip News Feed Desktop & Mobile au avut un CPM mediu de 1,5 dolari (in scadere fata de T4 al 2013);
- reclamele tip News Feed Desktop au avut un CPM mediu de 1,2 dolari (in scadere fata de T4 al 2013)
- nivelul mediu CPM a fost de 0,91 dolari
CTR in functie de formatul reclamei
- per total, nivelul CTR al reclamelor pe Facebook a scazut pentru majoritatea tipurilor de reclama, doar Page Like Ad si Page Post Sponsored Story au inregistrat usoare cresteri fata de T4 al anului 2013;
- un nivel CTR ridicat (dar aproape de media generala) au avut reclamele tip Mobile App Install si Page Post Sponsored Story (in medie 0,01%);
- in schimb reclamele ce promoveaza Events si Apps sunt si cele ce au avut cel mai scazut nivel CTR (sub 0,003%);
- CTR mediu a fost de 0,02%
CPC in functie de formatul reclamei
- costurile CPC pentru reclame Event Ad, Mobile App Install Ad si App Ad au fost in crestere sensibila fata de T4 al anului 2013 (0,16 dolari), in timp ce restul au scazut;
- Page Post Sponsored Story a avut un CPC mediu de 0,8 dolari;
- Page Like Ad a avut un CPC mediu de 0,4 dolari;
- CPC mediu, toate formatele incluse, 0,12 dolari
CPM in functie de formatul reclamei
- Mobile App Install Ad a avut cel mai mare CPM (1,4 dolari), in scadere masiva totusi fata de T4 al anului 2013;
- Page Post Sponsored Story a avut un CPM mediu de 0,6 dolari;
- per total, indiferent de format, costurile per mia de afisari (CPM) au scazut fata de T4 al anului 2013;
- CPM mediu, toate formatele incluse, 0,47 dolari;
CTR in functie de regiune
- in Europa nivelul mediu este 0,002%;
- in Asia nivelul mediu este 0,005%;
- in America de Nord este 0,003%;
CPC mediu in functie de regiune
- in Europa este 0,12 dolari;
- in Asia este 0,06 dolari;
- in America de Nord este 0,32 dolari;
CPM in functie de regiune
- in Europa, media este 0,28 dolari;
- in Asia, media este 0,32 dolari;
- in America de Nord, media este 1 dolar;
CTR in functie de industrie (notez doar cele mai mari nivele)
- ecommerce 1%
- electronice 0,85%
- fashion 0,8%
- retail 0,9%
- FMCG 0,4%
CPC in functie de industrie (notez doar cele mai ridicate costuri)
- telecomunicatii 0,1 dolari
- electronice si alcool 0,09 dolari
- FMCG si finante 0,08 dolari
CPM in functie de industrie (notez doar cele mai ridicate costuri)
- electronice 0,65 dolari
- ecommerce 0,55 dolari
- fashion 0,52 dolari
- retail 0,60 dolari
Daca vreti sa cititi intreg raportul il puteti vedea aici, contine date despre ultimile 3 trimestre ale anului 2013 cat si despre primul trimestru al anului 2014.
Raportul Reclame pe Facebook, primul trimestru 2014, a fost realizat de Social Bakers.