Randurile urmatoare nu vor fi sintetizate, in nota obisnuita, analizand ceva mai relaxat deja faimoasa functie, Facebook Graph Search (pentru ca observ ca este un topic ”hot” astazi).
Considerati ca urmatoarele cuvinte sunt doar pentru a sublinia o anumita directie! 🙂
-functia e asteptata de cateva luni pe intreg ”face-mondul” insa cei mai norocosi au fost, evident, cei care au avut limba engleza (US) setata pe profilul de pe Facebook, restul, printre care si cu limba romana, inca mai asteapta, unii primesc, altii ba’, seamana cu o loterie (glumesc, desigur) 😛
-ca si functionalitate, Graph Search nu e cine stie ce inovatie, fiind un fel de Google (a se intelege motor de cautare foarte avansat), cu tot cu functie de predictie inclusa, ceva mai estetic, cu un design mult mai potrivit (cel putin vizual, parca e mai bine);
-Graph Search va cam rupe web-ul in doua, la nivel de ”cautari”, asta pentru ca functia arata o alta fata, pana acum subtil ascunsa, a Facebook, aceea de a fi o uriasa baza de date si un potential motor de cautare gigant (poate la fel de mare ca Google);
-cel mai probabil, lumea SEO isi va reorienta foarte mult, pe viitor, atentia catre optimizarea pentru ”ocuparea primelor locuri in Graph”, mai ales ca nu va dura mult pana proprietarii de afaceri locale (sau care-si definesc clar locatia) isi vor da seama de uriasul avantaj pe care-l aduce noua functie a Facebook, pentru promovarea afacerilor lor in retea;
-tot la capitolul business, paginile de brand si/sau de afaceri locale se vor reorienta rapid, ”like-urile” nu vor mai fi suficiente pentru a-si arata popularitatea in randul clientilor, functii precum ”cine a fost, cui i-a placut, unde este, cate aprecieri/stelute a primit” urmand a complica serios promovarea pe Facebook (spre disperarea speculantilor, probabil);
-iarasi la capitolul business, pentru ca pe Facebook domina din ce in ce mai mult atmosfera business, utilizatorii vor putea usor, cu noul GS, sa acorde un ”rating” paginilor de brand, rating ce mai apoi va conta destul de mult in cautari, pe Facebook (si mai apoi pe Google);
-apropo de Google, acesta va prelua foarte multe din datele ”social” de pe Facebook, date ce le va prelucra in Social Data Hub, date ce vor influenta destul de mult rankingul in SERP;
-in rest, strict pentru uz personal, Facebook propune prin Graph Search niste jucarii destul de faine, in special pentru grupuri, usurand filtrarea continutului, in aceeasi maniera in care o face si pentru profilurile personale;
Momentan doar atat, vor mai fi articole pe tema Graph Search de la Facebook (nu ca nu ar fi deja destule pe web)! Cei care doriti sa explorati functia pana va aparea si in varianta in limba romana (si nu o aveti deja), puteti schimba temporar limba in care aveti setat profilul si sa alegeti English US! 🙂