Articolul acesta este, cumva, din categoria ”cati oameni, tot atatea pareri”! Ceea ce voi spune in cele ce urmeaza va supara pe multi, ii va face sa zambeasca pe altii, ii va trezi din somn pe unii si le va reaminti altora ca ceea ce vad in online nu e intotdeauna ceea ce pare a fi!
Rostul articolului? Il descoperiti voi, nu trebuie sa vi-l spun eu! š
Ok, am uitat sa mentionez, am lasat partea mea analitica/serioasa la odihna, in fond vine weekend-ul si e nevoie si de odihna din cand in cand, asa ca multe din cele spuse vor ignora in mod deliberat orice tentativa de a face analiza statistica sau de a cauta orice alt raspuns tehnico-specialistico-(s.a.m.d)!
Cativa bloggeri mi se tot plangeau zilele trecute ca interactiunea pe grupurile de Facebook a scazut atat de mult incat nici like-uri la articolele distribuite nu mai primesc!Ā
-normal, prima replica venita in minte era cumva o reclama ”daca nu esti pe Condica Blogosferei, d’aia!” :)), dar lasand gluma la o parte raspunsul meu a fost, cred eu, suficient de realist:-cum vrei sa primesti like-uri daca tu intri pe un grup, lasi articolul si fugi?
Lasand orice modestie, orice ipocrizie, de-o parte, dopamina are efect asupra tuturor, orice creator de continut se simte super-druper-fain cand este apreciat, ori aceasta apreciere are doar cateva forme prin care este aratata in online, exclusiv online, ”trafic, comentarii, abonati, like, tweet, followeri, +1, share” si alte cateva asemanatoare!
Eu sunt de acord, mereu am sustinut, reciprocitatea ucide orice blog si imbata cu apa rece orice creator de continut, dar trebuie si putin altruism, adica vrei like-uri dar tu nu dai, vrei cititori dar tu nu citesti, vrei comentarii dar tu nu comentezi s.a.m.d!
….
Altcineva, blogger cu state vechi, se lamenta zilele astea ca Google Plus este o retea goala, stearpa, fara pic de interactiune umana! Departe de mine gandul de a contrazice un ”super-specialist” care se pricepe la toate, dar:
-daca tu intri doar 5 minute, verifici, lasi un link-doua, si pleci, atunci cum vrei sa vezi interactiune?
-daca tu stai tot timpul pe Facebook sau Twitter (sau mai stiu eu unde) si acolo e cercul tau de amici virtuali, atunci e clar ca in cazul in care vei merge pe G+ totul ti se va parea aiurea, pe dos, pentru ca G+ este un flux de informatii ori daca tu nu esti abonat la alti creatori de continut nu ai cum sa primesti informatii, asta ca sa nu mai zic ca daca nu dai un +1 sau nu lasi macar un comentariu de prezenta, nimeni nu va sti ca tu existi pe G+, chiar daca ai deja mii de followeri!
…
Alte cateva persoane, vesele, tot creatori de continut si ei, au inceput sa se simta plictisiti pe Facebook, ca pe reteaua lui Zuckerberg (sau ”muntele de zahar”, cum vrei sa-i spuneti :)) nu mai gasesti nimic nou si ca tot ce se distribuie este rahat (ca sa respect citarea corecta)!
Acum , pe bune, foarte pe bune, dar v-ati gandit vreodata ca poate sunteti plictisiti pentru ca stati 20 ore din 24 pe Facebook? (exagerez, stiu)
Sau, altfel, v-ati gandit ca poate sunteti prea stresati si obositi si nimic din jur nu va mai convine?
Si ar mai fi o chestie, v-ati gandit ca daca voi Ā acceptati postari pe flux doar de la cativa apropiati, atunci aria voastra de informatii este mai mica? (da’ un like la Capital, Descopera.ro, Zf, sau alte publicatii si vei vedea ca in 2 ore inchizi laptopul si pleci, satul de prea multe info pe secunda, distribuite)
…
Ok, sunt carcotas, sunt chiar rautacios, dar mi se pare stupid sa existe astfel de lamentari, cand de fapt retelele de socializare nu au fost construite pentru altceva decat socializare online! Ca intre timp a aparut Social Media, mediul de business online (s.a.m.d), e adevarat, ca toti au inceput sa distribuie la gramada tot ce li se pare cool, iar e adevarat, dar la fel de adevarat este ca daca nu socializezi, nu interactionezi, atunci nici nu te poti plange cand esti ignorat sau ca totul este plictisitor! Cei care intra si frecventeaza retelele de socializare o fac in primul rand pentru a socializa, pentru a interactiona, pentru a cunoaste si afla informatii noi, dar si pentru multe, multe altele (hell, mai nou si pentru a pune filme porno pe zid)! š
Liviu, nu esti carcotas. Esti realist. Exact asa este, cum spui in articol.
Am fost si putin carcotas, recunosc! š
Oricum, a devenit obositoare avalanČa de floricele, cafele Či inimioare de pe Facebook… De pisici si caini nu, fiindcÄ imi plac pisicile si cainii ! š
Deci e exact ce ziceam, depinde de fluxul de informatii, daca vrei in flux doar o anumita categorie de informatie atunci il limitezi la respectiva categorie!
Mai nou, a inceput o avalansa de filme si poze porno iar astea am vazut ca au creat discutii aprinse in unele grupuri! :))