Intrebare: -cati dintre voi stiti sau ati folosit instrumentele de cautare si filtrele Google?
Optiunea exista de ceva timp in bara de instrumente a motorului de cautare, iar recent a primit o actualizare destul de importanta (pe 24 mai 2013) insa, statistic vorbind, aceste instrumente sunt destul de putin folosite de catre utilizatori!
Instrumentele de cautare si filtrele Google au menirea de a ajuta utilizatorul sa primeasca cu o precizie foarte mare informatia pe care o cauta!
Fiecare din sectiunile motorului de cautare Google isi are propria gama de instrumente si filtre, chiar daca multe sunt asemanatoare ca functionalitate intre ele!
Care sunt sectiunile motorului de cautare?
Web, Imagini, Videoclipuri, Stiri, Carti, Bloguri, Discutii, Aplicatii, Brevete, Harti -toate sectiunile fiind vizible, usor de selectat in pagina de cautare Google
La acestea mai adaugam si sectiunile Shopping, Places, Flights, Recipies disponibile doar pentru varianta in limba engleza a Google!
Fiecare dintre aceste sectiuni, numite generic produse Google Search, are propriul set de instrumente si filtre pentru a oferi posibilitatea utilizatorului sa obtina cu o precizie foarte mare informatia pe care o cauta!
Unde se gasesc aceste instrumente?
Exact sub bara de cautare pe Google, in pagina SERP (pagina rezultatelor)! Adica foarte la-ndemana, foarte usor de utilizat!
Care sunt filtrele?
- -particularizare in functie data si ora de publicare a informatiei
- -particularizare in functie de nivelul de citire (Reading Level) al utilizatorului
- -particularizare pe zona, oras sau limba in care in care utilizatorului solicita informatia
- -particularizare pe nou/vechi, adica pagini accesate sau inca neaccesate de utilizator
- -particularizare pe elemente si definitii de dictionar
- -particularizare pe primirea de rezultate in functie de exact cuvintele pe care le cauti (Verbatim Search)
- -particularizare Personala, in functie de continutul distribuit de prietenii din Google Plus (evident, daca esti logat in contul Google)
Practic, toate aceste filtre scot din joc orice tip de optimizare BlackHat SEO iar utilizatorul primeste exact informatia pe care o cauta sau cel putin una relevanta pentru interogarea sa!
Tot aceste filtre transforma prima pagina in SERP (vestita prima pagina, ”visul” multor comercianti) in ”mai multe prime pagini” pentru ca aplicarea filtrelor de catre utilizator, face ca informatia servita de Google sa fie una personalizata pentru respectivul utilizator, ceea ce inseamna ca daca aceste filtre ar fi folosite de un numar cat mai mare de utilizatori, atunci orice optimizare BlackHat SEO nu ar mai fi de folos nimanui!
Din pacate insa, instrumentele de cautare si filtrele motorului de cautare Google, nu sunt folosite la adevarata capacitate, de cele mai multe ori nu sunt folosite chiar deloc!
*mai multe info: –Google Inside Search