Pentru cei pasionati sau mai ales dedicati in a intelege factorii cheie in urma carora Google isi defineste propria activitate in esenta ei, in speta functionarea corecta a motorului de cautare, cel mai mare si mai complex existent pe piata web la ora actuala, acest articol vine cu scopul de a simplifica pe intelesul tuturor noua directie abordata de Google in a filtra continutul de calitate si de a proteja adevaratii creatori de continut!
Implementarea Author Rank nu este la prima tentativa, in 2005 Google a incercat prin Agent Rank sa faca ceva similar insa pentru ca-i lipsea un factor relevant, astazi existent datorita Google Plus, totul a stagnat ani in sir!
Ce inseamna Author Rank?
Un algoritm bazat pe colectarea de microdate(date structurate) de pe toate site-urile unde unul si acelasi utilizator este prezent! Author Rank este practic o semnatura digitala!
Care este scopul Author Rank?
Simplu:- promovarea si protejarea continutului de calitate!
Cum poti dobandi Author Rank?
Orice publisher poate dobandi author rank intr-un mod foarte simplu si usor, insa totul se rezuma strict la pasi tehnici, la conectare de conturi, la furnizare de date structurate, totul departe de ochii web-surferilor! Exista doua modalitati de a dobandi Author Rank, prima fiind cea mai simpla si anume aceea de a lasa roboteii si software-ul Google sa combine datele colectate(destul de anevoios totusi datorita unui volum urias de date) iar a doua fiind aceea de a actiona direct prin adaugarea de software(pluginuri) care sa faca legaturile necesare si sa serveasca direct datele catre Google(datele structurate)!
Implementarea Author Rank!
Inainte de orice altceva, pentru a dobandi Author Rank-ul este nevoie de Authorship de la Google(adica ceea ce au toti utilizatorii cu drept de publicare pe MWB, in momentul de fata)!
Authorship-ul poate fi obtinut astfel:
- -pe fiecare din site-urile unde un utilizator publica trebuie sa existe in profilul sau legaturi directe(linkuri) catre celelalte site-uri unde publica si legaturi spre toate profilurile de pe retelele de socializare unde este prezent!
- -odata completat pasul de mai sus, e nevoie de profilul Google Plus, acolo unde la rubrica ”Despre” in sectiunea ”Colaborator la” trebuie sa fie completat cu legaturi directe(linkuri) spre toate site-urile unde utilizatorul publica!
- -un pas aditional(insa nu obligatoriu) este reprezentat de completarea pe toate profilurile de pe retelele de socializare cu legaturi directe spre site-urile unde utilizatorul publica, precum si spre celelalte profiluri de pe retelele de socializare!
Nu e deloc complicat, necesita destul de putin timp, insa rezultatul final este dobandirea de Author Rank!
Un lucru foarte important de facut este ca site-urile unde un utilizator publica sa furnizeze date structurate catre Google, in permanenta, totul cu scopul de a inlesni intreaga procedura a calculului Author Rank! Pentru cei de pe Blogger si WordPress, furnizarea de date structurate nu este necesara, softurile din spatele acestor platforme furnizeaza automat aceste date! Cei de pe platforma WordPress Pro(adica host propriu) pot face totul foarte usor prin activarea de pluginuri speciale(AuthorSure, Post Author etc…)! Pentru site-uri ce nu ruleaza pe platforme de blogging si publishing, totul poate fi facut prin linii de cod schema.org!
Ce anume influenteaza Author Rank-ul?
- – Pagerank-ul site-urilor unde autorul publica
- -autoritatea domeniilor unde autorul publica
- -legaturi reciproce au alti autori
- -publicarea periodica pe publicatii mari, care furnizeaza constant continut de calitate si care au multi autori(utilizatori)
- -aprecierile primite de articolele autorului de la cititori( aceste aprecieri sunt citite prin intermediul datelor structurate de tip Review-Aggregate, mai bine zis stelutele acelea pe care le vedeti in partea dreapta sus a acestui articol)
- -furnizarea constanta de pe toate site-urile, unde autorul publica, de date structurate de identificare(tip :- hcard)
- -nivelul de prezenta pe Google Plus(follow/followeri in cercurile Google Plus)
- -nivelul de angajament generat de articolele autorului, distribuite fiind pe Google Plus
- -nivelul de angajament al autorului in activitatea de pe Google Plus( gen.- comentarii la articole distribuite de altii, comentarii-raspuns la comentariile altor utilizatori, +1 la alte articole etc…)
- -nivelul de angajament al autorului pe site-urile unde acesta publica( in special prin prisma comentariilor si a comentariilor-raspuns la comentariile cititorilor)
- -frecventa cu care autorul publica
- -numarul de +1 pe care articolele autorului le primesc
- -factori aditionali(care momentan sunt doar in faza beta) si care constau in colectarea de date despre activitatea autorului si prezenta sa de pe alte retele de socializare
Cat de important este Author Rank-ul?
Aici este partea cea mai interesanta, pentru ca daca algoritmii Panda si Penguin au facut ravagii, vor parea totusi ca niste ”copii mici” pe langa ceea ce va face Author Rank-ul!
Practic Author Rank-ul va lovi puternic in toate retelele si agregatoarele de articole de pe bloguri si va cam desfinta directoarele de articole, singura salvare pentru acestea fiind evident inasprirea regulilor privind link-dumpingul si in principal prin oferirea de Authorship utilizatorilor prezenti(ceea ce este cam greu dar nu imposibil, drept dovada fiind fain@polimedia unde regulile existente blocau link-dumpingul)!
Author Rank va influenta decisiv afisarea rezultatelor in SERP, avantajand toate site-urile unde implementarea de Authorship a fost facuta si mai ales site-urile ce furnizeaza date structurate in permanenta(Review-Aggregate, Hcard, webpage-schema.org)!
Ceva in genul:
De ce anume trebuie sa te feresti pentru a-ti proteja propriul Author Rank?
Aici e la fel ca in viata! Spuneam eu mai de mult ca pentru fiecare publisher reputatia este lucrul cel mai de pret(multi numesc asta brand personal, eu sunt mai cumpatat in afirmatii)!
Vor fi penalizate drastic:
- -publicarea de continut in retele de bloguri-o retea de bloguri este de fapt un site fara identitate si structura proprii, pe care sunt prezente articole in format text+linkuri fara relevanta si unde sectiunile descriptive lipsesc cu desavarsire(exista si in Romania cateva astfel de site-uri si sunt un ”fenomen” extrem de greu de combatut, fiind nevoie de interventie prin intermediul Google Webmasters pentru a sterge continutul publicat acolo)
- -Guest-post in comunitati de bloggeri unde Authorship-ul nu exista;
- -Guest-post in cercuri inchise(grupuri de bloggeri care fac schimb de guest-posturi)
- -promovarea articolelor in directoare de articole(iar aici agregatoarele au de suferit, in speta cele ce preia automat articole)
- -publicarea de articole ce folosesc tehnici blackhat seo(in speta keyword stuffing)
Cum iti poti imbunatati propriul Author Rank?
- -fii activ pe Google Plus
- -publica frecvent pe blogul tau(sau blogurile tale)
- -completeaza Authorshipul pe toate site-urile unde publici(si inclusiv pe profilul tau Google Plus)
- -publica periodic articole pe publicatii online mari(aceste publicatii beneficiaza de o autoritate sporita datorita existentei efective in online, publicarii constante de articole de calitate precum si datorita numarului mare de autori prezenti)
- -fii activ in propriile tale articole(raspunde comentariilor)
In incheiere!
Am avut multe de zis, e drept, insa sper ca toate cu folos! Acum veti intelege de ce am fost(si inca sunt) impotriva guest-posturilor, de ce am sustinut intotdeauna ca Google Plus este cea mai importanta retea de socializare pentru bloggeri( si nu Facebook, nu Twitter)!
Personal, sunt unul dintre cei ce saluta implementarea Google Author Rank, pentru ca aceasta masura pune in evidenta foarte mult MWB, recunoscuta deja de mai bine de 5 luni de zile ca publicatie online!
Multam mult ,bune sfaturi pana la acest post nu dadeam mare importanta la Google Plus doar la Facebook,este bine de stiut care conteaza mai mult.
Ma bucur! 🙂
Da, asta e încă o metodă prin care Google încearcă să impulsioneze utilizarea G+. Personal am implementat author rank-ul de la început, dar nu pot să spun că am remarcat diferențe între trafic și pagerank, înainte și după implementare.
p.s: îți trebuie un plugin de subscribe to comments (reloaded) sau activeaza optiunea din jetpack de abonare la comentarii, daca il folosesti.
Implementarea Author Rank este inca in faza de inceput, dureaza cam mult e drept faza asta! :)))
De aproape un an tot ceea ce se face este sa se implementeze prima parte si anume Authorship, precum si datele structurate de tip review-aggregate!
Din cate stiu, spre finalul lunii iulie, dupa updatarea Pr-ului, va fi aplicat pentru prima data si Author Rank iar atunci …sa zicem…va fi o adevarata revolutie SEO, pentru ca totul se va schimba masiv in ceea ce priveste optimizarea(apropo de asta vor urma niste articole cat de curand)
Multumesc pentru sugestie, ii voi da curs!