Este vorba despre oferirea posibilitati de a utiliza hashtag-uri dar si de o alta semi-noutate, introducerea optiunii ”Suggest Page to Friends”! Daca pentru multi aceste doua recente modificari de functionalitate aduse platformei Facebook, au adus cumva o bucurie enorma, aproape orgasmica as zice (urmarind reactiile) pentru altii cele doua modificari nu inseamna decat ca Facebook isi cam da cu stangul in dreptul! In cea de-a doua categorie ma pot incadra cu usurinta si eu, iar in cele ce urmeaza veti afla si de ce!
Introducerea de hastag-uri pe Facebook, utila pentru unii, inutila pentru majoritatea!
Asa poate fi sintetizata aceasta modificare, acest recent upgrade adus Facebook! Ok, functia hastag, foarte populara pe Twitter, are adeptii sai, insa doar pe Twitter, pentru ca acolo fluxul de informatii este mult mai ”rarefiat” si utilizarea de hastag chiar este propice, insa aplicarea pe Facebook a acestei unelte nu face decat sa incarce si mai mult fluxul de informatii, unul si asa extrem de aglomerat si foarte greu de triat!
Deasemenea, ok, multi vor gasi utilitatea hastag-urilor si pe Facebook, insa cel mai probail vor fi foarte putini aceia ce vor intelege cum sa le foloseasca corect, fara sa aglomereze fluxul informational al ”listelor de prieteni”! Nu trebuie sa uitam ca inaintea Facebook si Google Plus introdusese aceasta unealta si nici acolo, desi fluxul informational e mult mai usor de triat, hastag-urile nu sunt folosite!
Nu prea vad necesitatea introducerii hastag-urilor cand exista deja ”citarea” atat pentru user cat si pentru pagina, cand exista posibilitatea tag-uirii in postari sau fotografii! Spun asta pentru ca de regula hastag-urile ”iau forma” numelui unui brand! Evident exista hastag-uri si pentru anumite tipuri de activitati, insa aceastea sunt disponibile doar cercurilor de prieteni, cercurilor restranse de fani, pasionatilor sau celor cu enorm de mult timp liber si extrem de interesati de un flux informational oferit de un hastag, flux ce de foarte multe ori seamana cu un amalgam cu ”de toate”!
Evident, parerile sunt impartite, unii zic ca e bine, altii spun ca nu, parerea predominanta este ca Facebook a introdus o unealta de care utilizatorii nu aveau nevoie!
Imi si imaginez o situatie, foarte probabila de altfel, cu multi utilizatori ce vor abuza de hastag-uri in postarile de pe Facebook, prin fiecare hashtag conectandu-si postarile la fluxul oferit de acel hastag, asta insemnand ca ei se pot conecta la un flux de informatie chiar daca postarile lor nu au nicio legatura cu acel hastag! Pe scurt, hastag-ul s-a dovedit de foarte multe ori a fi spam, intr-o forma modificata, un tip de spam al naibii de invaziv si iritant, chiar si pe Twitter, acolo unde hashtag-ul reprezinta ”sarea si piperul” activitatii utilizatorilor!
De exemplu: – Berea Cucu e cea mai buna! #championsleague
Asta insemnand ca desi postarea nu are nicio legatura cu respectivul hastag, ea va deveni totusi sursa conectata la fluxul oferit de hashtag, flux la care deasemenea sunt conectati alte cateva zeci de mii, poate mai mult, de utilizatori!
Introducerea ”Suggest Page to Friends”, semi-noutate, probabil iarasi un esec!
Este o semi-noutate, pentru ca unealta aceasta a mai fost incercata si anul trecut, iar esecul a fost unul rapid! Motivul unui esec prognozat, repetat, al acestei unelte este ca deasemenea se pare ca Facebook ignora faptul ca fluxul informational al utilizatorilor este foarte aglomerat si ca utilizatorii vor ignora in mod deliberat orice recomandare de pagini din partea prietenilor, la asta adaugand ca de fapt si cu mai bine de un an in urma, la recenta tentativa de implementare, utilizatorii au simtit ca sunt agasati si si-au dat seama ca orice like dat unei pagini de Facebook inseamna si conectarea la fluxul informational al respectivei pagini, ceea ce pentru multi, foarte multi, a insemnat continut servit en-gros, fara nici o posibilitate de a-l filtra!
Ramane de vazut cum ”Suggest Page to Friends” va reusi sa lucreze in paralel cu ”Recommended Pages”, o functie oarecum asemanatoare!
Apropo de asta, la mai putin de 24 de ore de la implementarea functiei, aveam deja 236 de ”sugestii” in asteptare, motiv pentru care chiar pot spune ca unealta asta e de-a dreptul iritanta!
In incheiere!
E de inteles pana la urma, Facebook incearca sa aduca noutati, sa tina utilizatorii pe retea, dar parca mi se pare exagerat sa apelezi la niste solutii despre care stii sigur ca au dat rate-uri mari in trecut si care de fapt nu aduc nimic nou!
La cele doua modificari detaliate mai sus, adaugam si pe acestea!