Desigur, atunci când Netflix va intra în România, mediul de business și mai ales cel de Advertising vor avea reale motive de entuziasmare. Momentan, ne bucurăm ca și utilizatori, de faptul că Netflix a fost făcut disponibil și în România.
De ce motiv de bucurie, pentru cei care fac sau vând reclamă?
Simplu, pentru că Netflix este un mare consumator de bugete de Advertising și PR. Sau, mai bine zis, Netflix consumă bugete destul de mari de Advertising și PR.
Numai în 2014, la nivel global, Netflix a consumat circa 600 de milioane de dolari pe acțiuni de Advertising și PR. Cifra fiind în creștere cu 11% pentru SUA și 53% pentru restul lumii, față de anul 2013. Și, deși date publice nu există, putem anticipa că în 2015, Netflix a consumat bugete de cca 1 miliard de dolari, la nivel global, pentru acțiuni de Advertising și PR.
Practic, după costurile cu conținutul, costurile cu promovarea sunt cele care consumă sumele cele mai mari din conturile Netflix.
Ca și prognoze de creștere, odată lansați global, Netflix se pare că-și va dubla numărul de utilizatori până la finele lui 2016. Prognoză încurajată de rata de creștere înregistrată în ultimii 2 ani, doar la nivel internațional (înseamna excepție SUA), unde numărul de utilizatori s-a dublat de la un an la altul.