Asta cred eu ca este solutia ideala de a ”rezolva” traficul in intersectiile mari.
Cel mai probabil fotografiile de mai jos ar trebui sa ajunga obiect de studiu pentru toti inginerii si arhitectii in drumuri si poduri.
Solutia e simpla, un pod circular, suspendat, avand centrul in centrul intersectiei care sa uneasca in traseul sau oricare varianta de traiectorie posibila a unui pieton ce vrea/trebuie sa traverseze strada. Se elimina astfel trecerile de pietoni la nivelul strazii, intr-un mod elegant, eficace si relativ ieftin comparativ cu realizarea de tunele subterane pe sub strada, asa cum de regula se intampla in Romania sau in alte parti si care in plus presupun si realizarea de rampe speciale pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii.
Podul realizat in Eindhoven, HovenRing asa cum este numit, ”rezolva” inca din faza de proiect traficul stradal, trecerile de pietoni si inclusiv rampele speciale.
Rezultatul este evident, se fluidizeaza traficul in intersectiile mari.
credit foto:- Chris Keulen/National Geographic
Poate au imaginatie si pricepere si arhitectii romani, dar daca nu vrea primarul sau nu stiu ce membru din consiliul de administratie, tot degeaba.
Da, interesant articol, nu ne ramane decat sa visam in continuare cu ochii deschisi.
Stiu despre existenta acestui sens suspendat, am avut placerea sa-l vad de la fata locului. Noi nu avem asemenea structuri dedicate automobilelor, nici gand sa ne imaginam ca o sa beneficiem de piste pentru biciclete sau sensuri de aceasta anvergura.